Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

Ο ιαβέρειος αντίπαλος

 24 Days Challenge: 'Ι'

Ένιωθα καθημερινά την σουβλερή της ματιά, το εξεταστικό της βλέμμα, και μου προκαλούσε άγχος μετά εφίδρωσης. Με ακολουθούσε και με παρακολουθούσε ανελλιπώς.

Θα την χαρακτήριζε κανείς αντιπαθητική, μ' αυτά τα μονίμως ξινισμένα μούτρα. Σου προκαλούσε αποστροφή!  

Όλο απαιτήσεις και παρατηρήσεις, εκφραζόμενες μέσα απ' το ανικανοποίητο ύφος της, με μια φωνή ειρωνικά κακόηχη και τσιριχτή, σαν ξεκούρδιστη κιθάρα. Παρόλο που ήμουν σωστή, κατέβαλα φιλότιμες προσπάθειες κι ήμουν συνεπής, δεν άκουσα ποτέ γλυκιά κουβέντα. 

Δεν έχανε ευκαιρία να μου κλείνει τον δρόμο, να μου βάζει τρικλοποδιές, να με εξευτελίζει και να σνομπάρει τις προσπάθειές μου. 

Κατείχε μια υποχθόνια πειθώ, που με υπνώτιζε. Με είχε πείσει για την ανικανότητά μου, είχα χάσει κάθε αυτοσεβασμό, αυτοπεποίθηση και πίστη στις ικανότητές μου και το Είναι μου. Είχα πέσει στον ιστό της, και το μυαλό μου, μεθυσμένο, έπεφτε στην παγίδα τής συνεχούς σύγκρισης με τους άλλους, που -με μαθηματική ακρίβεια- κατέληγε σε έναν καταιγισμό αρνητικών σκέψεων. Καταβαράθρωνα τους στόχους μου, τα όνειρά μου, τις επιθυμίες μου, τις προσπάθειές μου... την ίδια μου την ύπαρξη. Συμβιβαζόμουν με τα λίγα και τα ανάξια, επαναλαμβάνοντας στον ίδιο μου τον εαυτό πως "μόνο αυτά μου πρέπουν". 

Οι προσπάθειές της να με αλλοτριώσει ήταν συνεχείς κι αδιάκοπες, αφού ήμουν στην αιχμαλωσία της. Με είχε μεταβάλει σε μαριονέτα της. Σε έναν στρατιώτη που εκτελούσε τις επιθυμίες της, σα να ήταν δικές του. 

Ένας ψίθυρος, μα πολύβουος, μου υπεδείκνυε ασταμάτητα να μέμφομαι, να χλευάζω, να κουτσομπολεύω, να περιγελώ, και να μειώνω τους άλλους και τις προσπάθειες αυτών. Να τους ζηλεύω, να επιρρίπτω ευθύνες μόνο σ' αυτούς. Να τους εκμεταλλεύομαι και να τους χαλιναγωγώ.

Και να σκεφθείτε πως μόνο εμένα έχει ως συντροφιά, μα αυτό δεν την φρενάρει απ' το να μου σκιάζει την χαρά, να μου εξαφανίζει το χαμόγελο απ' τα χείλη και να ξεσπά σε χάχανα, βλέποντάς με σκυφτή κι ηττημένη. Γνωρίζει την αδυναμία μου, την δειλία μου και την παθητική μου στάση, και το εκμεταλλεύεται στο έπακρο, το κάθαρμα. Κι εγώ, η αφελής, δεν παύω να ελπίζω στη συμφιλίωση και στο νέο ξεκίνημα, και της φέρομαι με τον πιο ανθρώπινο τρόπο. Αλλά, μου ανταποδίδει με περιφρόνηση, με τον πιο σκληρό και πανούργο τρόπο. 

Βράδυ! Πάλι εδώ, ο σατανάς! Μόνο που αυτή την φορά δεν μπόρεσε να μου ξεγλιστρήσει. Την στρίμωξα στην γωνία, πιάνοντας και σφίγγοντας τον λαιμό της, για να την ακινητοποιήσω. Με μια κίνηση τής έβγαλα την μάσκα. Πάγωσα αντικρίζοντας το είδωλό μου!



Ο ιαβέρειος αντίπαλος 


Εμπνεόμενη απ' την ανάρτηση της Αριστέας


-----------------
 
To 24 Days Challenge είναι μια ιδέα-πρόκληση του mystickland. Πρωταγωνιστούν 24 γράμματα, 24 λέξεις σε 24 ημέρες. Μόνο που εγώ το υλοποιώ κάπως άναρχα στη σειρά των γραμμάτων και στις ημέρες πραγματοποίησής τους.  

37 σχόλια:

  1. Αστεράκι μουουουου!!! Τί όμορφο κείμενο!!! Και η αναφορά στη μάσκα... εντάξει... δεν υπάρχεις!!!
    Ξέρεις όμως ποιό ήταν το τέλος, ε?
    Ανακαλύπτεις την πραγματική του ταυτότητα, αλλά δεν τον πειράζεις...
    Η ίδια του η συνείδηση θα τον οδηγήσει στο τέλος στην (αυτο)καταστροφή του!!
    Αγκαλίτσα και φιλάκι και ένα υπέροχο και super-τρελιάρικο μήνα!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είναι και το γμτ. Να τον ανακαλύπτεις, αλλά "να μην τον πειράζεις". Να μην προσπαθείς, έστω. Κι όλες τις αχτίδες να τις αφήνεις απ' έξω, καθιστώντας τες ανήμπορες να φωτίσουν το δωματιάκι της ψυχής σου, να της δώσουν άλλη αίγλη και υπόσταση.

      Όλα πίσω Χ2, μικρό & αγαπημένο μου λουκουμάκι. ❤

      Διαγραφή
  2. Διάβαζα με κομμένη την ανάσα!
    Το τέλος είναι απλά....καταπληκτικό!
    Συγχαρητήρια, το κείμενό σου ειναι απερίγραπτα υπέροχο!
    Καλό ξημέρωμα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το Γιωτάκι. Πολύ χαίρομαι που σε βλέπω. ^_^
      Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια, κορίτσι μου. Να είσαι καλά. Καλημέρα & καλό μήνα!!

      Διαγραφή
  3. Πολύ όμορφο κείμενα.. Κάποιες στιγμές ένιωσα σα να μιλάς για τη δική μου ζωή!

    Καλό ξημέρωμα, καλό μήνα και καλό υπόλοιπο τριήμερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρω και σε ποια σημεία. Όμως, λίγο πολύ όλοι το βιώνουμε/βιώσαμε. Προσωπικώς, έχω ακόμα τα θεματάκια μου σχετικά με την πίστη στον εαυτό μου, αλλά ευτυχώς δεν πέρασα ποτέ την όχθη του σου-την-λέω-για-να-νιώσω-υπεράνω-και-να-υψώσω-το-ανάστημά-μου-πατώντας-σε. Το να ξεσπά κανείς εκεί που δεν πρέπει, δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα. Απλώς το διαιωνίζει. Χώρια που βγαίνει κακός, άδικος και ζέχνει η παρουσία του. Η λύση είναι: τραβάω μανίκια.

      Να είσαι καλά, Γιώργο!
      Καλή σου μέρα & καλό μήνα!!

      Διαγραφή
    2. Πολύ όμορφα τα λες, σε ένα σημείο κολλάω όμως. Όσο και να τραβήξεις τα μανίκια, εγώ πιστεύω ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που επειδή και οι ίδιοι δεν πιστεύουν στον εαυτό τους, σου μεταδίδουν αυτά τα συναισθήματα. Τι γίνεται τότε; Ειδικά αν έχεις και εσύ τα θέματά και τις σκοτούρες σου..

      Καλό υπόλοιπο τριήμερο!

      Διαγραφή
    3. Κάνεις ό,τι ακριβώς θα έκανες με άλλους που σου χαλούσαν την διάθεση, μα με την γκρίνια τους, μα με τις επικρίσεις/παρατηρήσεις τους... οτιδήποτε. Στην αρχή προσπαθείς να το λύσεις διπλωματικά και με συζήτηση, συμβουλεύοντάς τον. Να ξαλαφρώσει και να δει πράγματα, που ίσως δεν είχε δει μέχρι πριν. Αν συνεχίζει να σε χαλάει με τη συμπεριφορά του, του το επισημαίνεις με τρόπο. Αν συνεχίζει να μην νιώθει, ισούται με γράψιμο, οπότε αραιώνεις. Αυτά μου έρχονται πρόχειρα στο μυαλό κι είναι οι βασικές κινήσεις. Όμως, η κάθε περίπτωση διαφέρει με τις λεπτομέρειές της, οπότε κάνεις τους κατάλληλους ελιγμούς, επιμένοντας -πιθανόν- σε κάτι περισσότερο και δείχνοντας υπομονή.

      -Δυστυχώς, αν ο άλλος δεν είναι σε θέση να καταλάβει ότι μετά από ένα σημείο και μετά γίνεται κουραστικός, βγαίνεις ο "κακός". Αυτό ισχύει σαν γενικός κανόνας, και επιβεβαίωνεται τις περισσότερες φορές.

      Διαγραφή
    4. Συμφωνούμε πάνω κάτω :)

      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  4. Μια καλη αρχη για να βρεις τον εαυτο σου.
    Ελπιζω να μην την ξαναφορεσες.......απο συνηθεια!

    Καλη Κυριακη,ματια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι πολύ αυστηρός δικαστής με τον εαυτό μου, δεν του επιτρέπω να κρύβει τίποτα κάτω απ' το χαλάκι -ούτε να χάνει την αξιοπρέπειά του, τουλάχιστον όχι χωρίς λόγο. Έχω πλήρη επίγνωση για τα στραβά και τα καλά μου. Κι ίσως γι' αυτό δεν είμαι fan της μάσκας σε γενικότερο επίπεδο.

      Καλή Κυριακή και σε σένα, μελάκι μου!! :))

      Διαγραφή
  5. πολύ ωραίο!
    όσο και να την πνίγει,αφού υπάρχει η μάσκα ,κάποτε θα την ξαναφορέσει.....
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες με ονειροπαρμένη και τρελή, αλλά θέλω να πιστεύω πως υπάρχει ελπίδα να αλλάξει κάποιος, εφόσον έχει αντικρίσει κατάματα την αλήθεια κι είναι έτοιμος να χάσει την βολή του και να προβεί σε αλλαγές, παρόλο που θεωρώ πως εκφράζουμε αυτό που έχουμε στην σκέψη και την ψυχή μας.

      Καλημέρα & χαμογελαστό μήνα, Νάσια μου.

      Διαγραφή
  6. wow!!!
    τελειο!!!!
    συγχαρητηρια Αναστασια μου!
    φιλακια ολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εξαιρετικός παραλληλισμός!
    Είναι απίστευτο πως παρόμοιες εικόνες που κουβαλάμε καταφέρνουν να μας παραπλανήσουν... το υπέροχο όμως είναι, όταν καταφέρνουμε να τις ξεσκεπάσουμε!!!
    ΑΦιλιά και καλό αποκαλυπτικό μήνα να έχεις!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, αυτό είναι το υπέροχο. Κι ευτυχώς το ψέμα έχει μικρή διάρκεια ζωής, δεν μπορεί να ζήσει για πάντα.

      Να είσαι καλά, Στεφανία μου.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
      Καλημέρα & καλό μήνα.

      Διαγραφή
  8. Είμαστε οι εχθροί του εαυτού μας, σε πάρα πολλές περιπτώσεις δυστυχώς... Σου στέλνω την αγάπη μου και τα φιλιά μου γλυκό μου κουμπαρόνι και καλό μήνα! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χύτρες, που δεν μπορούν ν' ανοίξουν την βαλβίδα.
      Όσο δεν τα βρίσκουμε με εμάς, δεν μπορούμε να αφεθούμε και να ησυχάσουμε. Κι όλο αυτό εξαπλώνεται μέσα μας, συσσωρεύεται και μας βαραίνει. Κι οι συνέπειες; Από άσχημες και θλιβερές έως ολέθριες. Εξαρτάται.

      Καλό μήνα, γλυκοαγαπημένο μου κουμπαρόνι. Και για να το σιάξω ωραία λόγω ημέρας: πάντα να φτιάχνεις άνεμο και να πετάς ψηλά, ελεύθερα και περήφανα, σαν χαρταετός. Μάκια πολλά και σβουριχτά.

      Διαγραφή
  9. Η αυτοαποκάλυψη στο τέλος είναι κάτι που το έχουμε δυστυχώς .Είναι αυτό που λέει και η Πέτρα ο χειρότερος εχθρός είναι ο εαυτός μας.
    Καλό σου μήνα , με τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ψεύτικο δεν είναι για πάντα, κι η αποκάλυψη εξισώνεται με νέο ξεκίνημα. Στο χέρι μας είναι. Αλλά, θέλει πολλή δουλειά και τσαγανό, για να αλλάξεις -μέχρι και το πιο απλό φαντάζει δύσκολο στο φόντο της συνήθειας. Πρέπει να φύγουν ολόκληρα κομμάτια σου.
      -Στα λόγια καλά τα λέμε. Στις πράξεις τι κάνουμε;! :P

      Καλό μήνα, Νικόλ μου, με πολλά χαμόγελα ψυχής. :)

      Διαγραφή
  10. Ουάου! (και δεν είναι επιφώνημα ξαφνιάσματος γιατί φυσικά και σε είχα ικανή για τέτοια έμπνευση. Είναι θαυμασμού!)

    Πολύ όμορφη. Ο εαυτός μας. Αυτός που μας παιδεύει περισσότερο απ' όλους μα κι αυτός που μας αγαπά περισσότερο. Πολύ κυκλοθυμικός εαυτός βρε παιδί μου, μας κουράζει :P

    καλή Σαρακοστή κορίτσαρε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η καλύτερη κατηγορία είναι αυτή, έχει την συμμετρικότητα που πρέπει. Να νιώθεις τυχερή και να του δίνεις χάδια κι αγκαλιές, μην του κακιώνεις. :)

      Τσάκω μια αγκαλιά κι από μένα κι ένα ηχηρό φιλί.
      (Σ' ευχαριστώ για όλα!!)

      Διαγραφή
  11. Ο χειρότερος εχθρός και ενίοτε αντίπαλός μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός..
    Το κείμενό σου, ακόμα μια φορά, είναι εξαιρετικό!! Μπράβο σου, Αναστασάκι μου γλυκό!!
    Καλή Σαρακοστή και καλό μήνα! Πολλά γλυκά φιλιά με αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χειρότερος, yeap. Γιατί άντε να ξεφύγεις απ' τα δόντια του, μπορείς;
      Ευχαριστώ πολύ, ματάκια μου, για τα λόγια σου. Πολλά φιλιά κι αγκαλιές back, χαρούμενη νονόκα. :)

      Διαγραφή
  12. Η αποκάλυψη δείχνει έναν δρόμο!Είναι η μισή αρχή...
    Τρόμαξα αλλά και πάλι ενθαρρυντικό μου φάνηκε!
    Λίγοι τα βάζουν με τον εαυτό τους! Οι περισσότεροι βολεύονται με τη μάσκα!


    Έμεινα με ανοιχτό το στόμα ...ιαβέρειος αντίπαλος! Είσαι θεά μικρό μου πόνι! Για την έμπνευση...εκεί να δεις...ακόμα να το κλείσω το ρημάδι!

    Πάω να βρω ένα ποίημα που είχα γράψει πέρυσι τέτοιον καιρό στις απόκριες...με τη μεταμφίεση και τους ρόλους!
    Φιλούρες αγαπούλα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αποκάλυψη δείχνει έναν δρόμο, αλλά πόσοι μπορούν κι έχουν την διάθεση να πάνε κόντρα στη συνήθεια; Ρητορική ερώτηση, φυσικά. Και το πιο άσχημο είναι να κατηγορείς κάποιον για κάτι που το κάνεις κι εσύ ο ίδιος. Και μάλιστα να τα λες μπροστά σε κάποιον που σε ξέρει. Πόσο υποκριτικό; Πόσο γλοιώδες; Συγχύστηκα! :P

      Κοιτάω πάτωμα για τα υπόλοιπα και σου δώνω ένα τιτανομεγιστοτεράστιο ευχαριστώ. Μάκια πολλά πολλά, αριστούλικο!!!

      Διαγραφή
  13. Υπέροχο κείμενο!!
    Στο τέλος ανατρίχιασα...είσαι υπέροχη!!
    Καλή εβδομάδα και καλή Σαρακοστή!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χρειάζεται δύναμη και θάρρος να τραβήξεις αυτή τη μάσκα αμαζόνα μου και λίγοι θα το τολμούσαν.Είναι δύσκολο να βρίσκεσαι αντιμέτωπος με τον ίδιο σου τον εαυτό!Και κάνε πλάκα να νικήσει αυτός ε?Ω ρε γλέντια,άντε να βγάλεις άκρη μετά!
    Σκύβω μπροστά με ελαφρά υπόκλιση και σου βγάζω το καπέλο.Με συνεπήρες, ένιωσα ρίγος ανείπωτο,οι λέξεις σου χάραξαν νομίζω το μυαλό μου και ξαναυποκλίνομαι!Ταλεντάρα μου εσύ ελπίζω να μην είσαι τόσο αυστηρή με τον εαυτό σου γιατί τα πας τέλεια...❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως τα λες, μιραντομπισκοτάκι μου. Μη σου πω ότι έχει γίνει και φύση τους πια. Πόσο κόντρα μπορείς να πας; Και για πόσο; Κάτι μπορεί να γίνει μόνο αν αντιληφθείς ότι πληγώνεις τον άλλο που σου δόθηκε, που ήταν εκεί, που..., που...!! Να γυρίσει όλο αυτό σαν δυνατή σφαλιάρα και να σε ξυπνήσει.
      Δεν ξέρω, ακόμα παρατηρώ για να βγάλω σαφή συμπεράσματα. Καίτοι στην ανθρώπινη συμπεριφορά, δεν υφίσταται φόρμουλα -τουλάχιστον, όχι στο απόλυτο.

      Κι αυστηρή είμαι, και τον μαστιγώνω, και τον υποβιβάζω κλπ κλπ Δεν τα έχω βρει εντελώς ακόμα με μένα. Ανασφάλειες και φοβίες με κρατούν πίσω, και δεν μ' αφήνουν ν' αφεθώ όπως θα ήθελα. Κι όταν δεν αφήνεσαι, δεν ρέεις. Είναι λίγο ζόρι.

      Τι να σου πω τώρα; Κάθε φορά με αποστομώνεις, ειλικρινά. Άνοιξε μια αγκαλιά να 'ρθω να χωθώ και να σου δώκω ένα μεγάλο φιλί. ❤ ❤ ❤

      Διαγραφή
  15. Καλό μήνα Λυσίππη μου!!! Είσαι φοβερή και τρομερή!!! Το λάτρεψα το κείμενο, το λάτρεψα!!! Πως μου αρέσει αυτό το στυλ γραψίματος!! Μου θύμισες πολύ Πόε που τον υπερλατρεύω!!!!! Μπράβο σου ταλεντάρα μου!! Μην σταματήσεις ποτέ να γράφεις!!!! Το χεις λέμε!!!!
    Φιλάκια πολλά μάτια μου και καλή Σαρακοστή!!! ♥ Κι εννοείται καλό διάβασμα!!! :)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε γλυκύτατε ανεμοστρόβιλε, τι να σου απαντήσω;; Δεν ξέρω από Πόε, καθότι δεν έχω διαβάσει τίποτα, αλλά μ' αυτό το σχόλιο ψήλωσα ίσαμε δέκα πόντους. Χίλια ευχαριστώ, συνοδεία χίλιων φιλιών. :))

      Διαγραφή
  16. Ωραίο το κείμενο σου, έχω να σου πω πως διάβαζα με αγωνία για να δω την λέξη στο τέλος......! Καιρό είχες να το πιάσεις, περιμένω και τα υπόλοιπα :)))
    Να έχεις ένα όμορφο βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, είπα να το πιάσω, γιατί από 24 μέρες -που είναι κανονικά- θα το κάνω 24 χρόνια. lolz

      Σ' ευχαριστώ πολύ, για τα καλά σου λόγια, Ωραιοζήλη μου.
      Καλημέρα & καλή Σαρακοστή, γλυκιά μου.

      Διαγραφή
  17. Απίστευτα ιδιαίτερο, υπέροχο κι απρόσμενο! Ήθελα να φτάσω μέχρι το τέλος εναγωνίως! Θέλει τόλμη για να τραβήξεις τη μάσκα Lyssipe μου και θάρρος να δεις το εσωτερικό της! Συγκλονιστικό πάντως, εύγε! Καλή συνέχεια γλυκιά μου!
    Τα φιλιά μου!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως τα λες, Κατερίνα μου. Ακριβώς όπως τα λες.
      Σ' ευχαριστώ πάντα για τα καλά σου λόγια και την παρουσία σου, που μου ζωγραφίζουν το πιο φωτεινό χαμόγελο.
      Φιλιά πολλά & γλυκά!!!!!!!!

      Διαγραφή