Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

Κυνηγητό


Κυνηγητό
του Vasko Popa 

 Κάποιοι δαγκώνουν κάποιους
Τους κόβουν χέρι ή πόδι ή οτιδήποτε
Στα δόντια το κρατάνε
Τρέχουνε έξαλλοι
Το θάβουνε στη γη
Ξεχύνονται οι άλλοι παντού
Οσφραίνονται ψάχνουν οσφραίνονται ψάχνουν
Όλη τη γη ξεσκάβουν
 Αν βρουν οι τυχεροί το χέρι τους
Είτε το πόδι τους είτε το οτιδήποτε
Είναι η σειρά τους να δαγκώσουν
Το παιχνίδι συνεχίζεται ζωηρά
Όσο υπάρχουν χέρια
Όσο υπάρχουν πόδια
Όσο υπάρχει οτιδήποτε

(μετφρ. Έλλη Σκοπετέα), εκδ. Κέρδος 1979
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Είναι απ' τα ποιήματα που είχα βρει τυχαία, κι έκτοτε γυρίζω, κατά καιρούς, να το διαβάσω ξανά. Όσες φορές και να το σαρώσουν τα μάτια μου, δεν παύω να θαυμάζω το πόσο σπουδαία και δυνατά χώρεσε το νόημα στην εικόνα τού "Κυνηγητού" - πόσο σπουδαία υπογραμμίζει κι αυτή την ανθρώπινη πλευρά, όταν «μυρίζεται αίμα». Πραγματικά, απ' τις λεκτικές χαραγματιές που ζηλεύω.
 
Το αφήνω εδώ, για όσους δεν το γνωρίζουν.  
 
 


18 σχόλια:

  1. Άγριο ποίημα....!
    με ντεκόρ εφιαλτικό, εμβληματικό.
    Την καλησπέρα μου Αναστασία μου. Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι' αυτό έχει μπει στ' αγαπημένα μου, Γιάννη μου. Είναι απ' αυτά που σκορπίζουν κλυδωνισμούς μέσα σου, δεν γίνεται να σ' αφήσει ανεπηρέαστο.

      Ανταποδίδω τη καλησπέρα, κι αφήνω ευχές για ένα όμορφο απόγευμα.

      Διαγραφή
  2. Συμφωνώ με τον Γιάννη ,άγριο ποίημα
    η φωτο μαζί με τα λόγια μου θυμισε τα έργα , τα σαγόνια του καρχαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως το πετυχαίνει αυτό, δεν περνά διόλου αδιάφορα από μπροστά σου. Γι' αυτό το αγαπώ.

      Σε χαιρετώ, Δελφινάκι μου.

      Διαγραφή
  3. Το ένιωσα σαν γροθιά!!!

    Καλημέρα μάτια μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Ελένη μου.
      Ακριβώς αυτό! Όσες φορές και να το διαβάσω, δεν μπορώ να μη θαυμάσω την ικανότητά του να περνά αυτά τα συναισθήματα και τα παρελκόμενά τους μέσα σε λίγες σειρές. Είναι τόσο ζηλευτό ποίημα.

      Διαγραφή
  4. Καλημερα Αναστασια μου!!!!
    Απιστευτα ωμο ποιημα, σκληρο, βιαιο, μα τοσο αληθινο!!!
    Καλη συνεχεια σου ευχομαι....φιλακια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι, Τάκη μου. Δυστυχώς, υπάρχουν κι αυτά. Καλό είναι να τα βλέπουμε, για να εκτιμούμε λιγάκι παραπάνω τους καλοπροαίρετα ντόμπρους ανθρώπους και να μη θεωρούμε πως ό,τι μας δίνεται αγνά είναι και δεδομένο.

      Σ' ευχαριστώ & σε φιλώ.

      Διαγραφή
  5. Ανατριχιαστικό. Κυρίως γιατί με τόσο ωμό και ταυτόχρονα γλαφυρό τρόπο, περιγράφει την αλήθεια αυτού του κόσμου.
    Σε ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας Λυσιππάκι.
    Σε φιλώ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως δεν θα μπορούσε να βρει πιο ακριβή τρόπο για να το περιγράψει. (Πόσο θα ήθελα να το είχα γράψει εγώ. :P)

      Φιλάκια, Μαρινάκι μου.

      Διαγραφή
  6. Αντανακλά με ωμότητα και ρεαλισμό την περιρρέουσα ανθρωποφαγία.
    Όσο κι αν σοκάρει, αυτός είναι ο καθρέφτης μας.
    Έξοχο Αναστασία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλοι μας το έχουμε ζήσει αυτό, είτε σε μικρότερο είτε σε μεγαλύτερο βαθμό, κι οι στίχοι ξετυλίγονται σαν έργο μπροστά μας. Δυστυχώς, αλλά είναι κάτι που συμβαίνει - και δεν θα μπορούσε να περιγραφεί καλύτερα, θαρρώ.

      Σε φιλώ, Κανελλένια μου.

      Διαγραφή
  7. Δεν το γνώριζα!
    Οι εικόνες που μου έφερε στο νου με "ξεβόλεψαν"...δεν μου άρεσαν ιδιαίτερα, αλλά σίγουρα αυτός ήταν και ο σκοπός του. Να προκαλέσει τη φρίκη, που δυστυχώς τη ζούμε κιόλας!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι, Μαρία μου. Πράγματι. Σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου. :)

      Διαγραφή
  8. Δεν το ήξερα αυτό το ποίημα και θα ήταν σίγουρα από αυτά που δεν θα ξαναδιάβαζα για να είμαι ειλικρινής. Θέλω κάτι πιο γλαφυρό γιατί δεν μπορώ τα άγρια! Αλλά όπως λέει η Μαρία θα έχει τον σκοπό του. Φιλιά πολλά κορίτσι να έχεις μια όμορφη Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα χωρούν κι όλα έχουν τον σκοπό τους, Μαίρη μου. Από εκεί και πέρα, αλίμονο, σαφώς κι ο καθένας έχει διαφορετικά γούστα. Είναι απολύτως σεβαστό.

      Σε φιλώ πολύ!

      Διαγραφή
  9. Ωμό, σκληρό και υπέροχο ποίημα. Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή