Κυριακή 19 Μαΐου 2019

3ο Δρώμενο Χαϊκού


 
Κλωστές κόπηκαν,
λύθηκαν οι αρθρώσεις·
κομματιάστηκε.

Δηλητήριο· 
το σώμα του βρύση πια,
κατεστραμμένη.
 
 
 
   Το Χαϊκού (ιαπ.: 俳句"αστείος στίχος") είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα. Παραδοσιακά αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους για έμφαση ή σε έναν, χωρισμένο με κενά. Το χαϊκού είναι με συνολικά 17 συλλαβές η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο. (πηγή)
 
  
 
 Άλλη μια εύγλωττη φωτογραφία απ' την Μαρία Νικολάου, απ' το Κείμενο
που έδωσε το σύνθημα για να μαζευτούν δεκαπέντε υπέροχα χαϊκού. 
 
Η δική μου ερμηνεία πήρε ως αφορμή τ' απομεινάρια σύρματος ή περικοκλάδας (?) στο συρματόπλεγμα και μεταπήδησε -μεταφορικά- σε ό,τι καταντάει παρασιτικά τοξικό.
 
Πολλά συγχαρητήρια κι από εδώ στην Ελευθερία Έρη που πρώτευσε και στις κυρίες που συμπλήρωσαν την τριάδα. Αννούλι, Αριστάκι & Μαρία, μπράβο σας! 
 
 
 
 

22 σχόλια:

  1. Καλώς την και πάλι! Εδώ με το χαϊκού της! όμορφο, εκφραστικό.
    Αναστασία μου πάντα κάθε σου συμμετοχή έχει τη χαρά σου, τη δημιουργία σου, τα συναισθήματά σου.
    Περιττό να επαναλάβω πόσο το χαίρομαι.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιττό να επαναλάβω κι εγώ πόσο σ' ευχαριστώ - πάντα - για τον καλό σου λόγο και την στήριξή σου, Γιάννη μου. Να' σαι καλά!

      Διαγραφή
  2. Μπράβο Αναστασάκι μου!
    Δύσκολο το εγχείρημα να βάλεις "φωνή" σε μια καθηλωτική φωτογραφία, σαν κι αυτή της Μαρίας. Το κατάφερες επάξια.
    Καλή εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για το επαινετικό πατ πατ στον ώμο, Κανελλένια μου. 😊

      Διαγραφή
  3. Μπράβο Λυσιππάκι μου! Ευφάνταστο το χαϊκού σου, με πολλά να πει!
    Ακόμα και στα χαϊκού, γράφεις!
    Καλή μας βδομάδα. Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΖΩΓΡΑΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ που είστε πάντα εδώ με τον καλό σας λόγο, κυρία Μαρίνα. 💕

      Διαγραφή
  5. Έχει φανεί, φαντάζομαι, πως δυσκολεύομαι να κάνω τον κριτικό της λογοτεχνίας και να εκφράζω γνώμες για τα κείμενα. Αν πω μόνο ότι το ένιωσα δυνατό, ότι επίσης ένιωσα να έχει ποιότητα σκέψης και συναισθήματος κι ότι σας καμαρώνω, καθάρματα, που με μία εικόνα-αφορμή "βγάζετε" ωραία, καθαρά πραγματάκια, μετράει;; Ε, το λέω!

    (Βλέπω το αμέσως πιο πάνω σχόλιο, συνυπογράφω, θα ήθελα να ήταν δικό μου, και αυτομαστιγώνομαι: γιατί δεν είμαι έτσι απλά κι αυθόρμητα πηγαίος, να πω κι εγώ "ΖΩΓΡΑΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ, ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ";;;) (Μπράβο, ρε ΜΑΡΙΝΑ, μαθήματα δίνεις!)

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα τι δυσκολεύεσαι, λες; Ήσουν ένας υπέροχος περιγραφικός χείμαρρος, Διονύση μου, και σ' ευχαριστώ πολύ γι' αυτό. :)

      -Η Μαρίνα ήταν και η διευθύντρια που είχα στο λύκειο, ε; Φαντάσου πόσο με συγκινεί ο κάθε της λόγος, και που είναι παρούσα ακόμα. Είναι, όντως, υπέροχη!

      Διαγραφή
  6. Το βρίσκω πολύ δύσκολο να πεις ένα ουσιώδες πράγμα με τόσο λίγες λέξεις που μάλιστα να συντάσσουν ένα ποίημα.
    Το θαυμάζω, είναι μια λεκτική ακροβασία τελικά για πολύ καλούς ισορροπιστές.
    Λυσίππη μου προσλαμβάνεσαι!!!!! (μου αρέσει περισσότερο από το μπράβο ή το τετριμμένο συγχαρητήρια χαχα)
    Πολλά φιλιά και καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το "προσλαμβάνεσαι" κάπου το είχε πάρει το μάτι μου και είχα χαμο-γελάσει. Να 'σαι καλά, Μαρία μου, σ' ευχαριστώ πολύ πολύ. 🌹

      Διαγραφή
  7. Να λοιπόν μια ευφάνταστη μεταφορά: αυτή του ανθρώπινου σώματος σε κλωστές ξεφτισμένες σαν το σύρμα της φωτογραφίας. Ειπώθηκε το "ζωγράφισες", μπράβο, συγχαρητήρια κλπ, άργησα πάλι, προσλαμβάνεσαι, κατοχυρώνω γρήγορα γρήγορα κι εγώ το ΈΓΡΑΨΕΣ και πάλι αναστασάκι μας, μη μου το αρπάξουν. Το΄χεις το χαϊκού και μάλιστα δυνατά. Να μην το αφήσεις να σε αφήσει χαρά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα σε πρόλαβε η... Μαρίνα. 😋 "Τι φανταστική, πυροτεχνηματική συμμετοχή ήταν τούτη"; Για να το ξαναδιαβάσω, να δω πώς "ακούγεται". Μμμ, πολύ ωραίο. Το κρατάω και παριστάνω ότι μου το είπες εσύ. (😂)

      Διαγραφή
  8. το "άργησα πάλι" είναι μετά το "προσλαμβάνεσαι", ο δαίμων της ταχύτητας και της βεβαιότητας πως δεν χρειάζεται προεπισκόπηση το σχόλιο, μόνο το αριστάκι μπορεί να με καταλάβει!! φιλιά ολούθε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο αννουλο-αποκωδικοποιητής μέσα μου, λειτουργεί άψογα. Μην ανησυχείς. Τα συναρμολογεί πάντα όπως πρέπει. (έλιωσα με την αναφορά στο αριστάκι χαχα)

      Φιλιά back, baby.

      Διαγραφή
  9. Βρίσκω κι εγώ το χαϊκού πολύ δύσκολο.
    Με ελάχιστες λέξεις να πεις τόσα πολλά.
    ΜΠΡΆΒΟ Λυσίππη για την προσπάθεια σου.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως είναι μέχρι να κάνεις την αρχή, Ρένα μου. Μετά εθίζεσαι! :)

      -Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  10. Όμορφο! Και θαυμάζω όλες σας που καταπιάνεστε με κάτι τόσο δύσκολο!
    Μεστό με λίγα λόγια!!
    Μπράβο Αναστασία μου
    Άργησα να το δω αλλά κάλλιο αργά...ναι;
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η παρουσία σου, έστω και καθυστερημένη, πάντα είναι ευπρόσδεκτη και χαρίζει χαμόγελα, Άννα μου. Σ' ευχαριστώ πολύ! :)

      Διαγραφή
  11. Υπέροχο! Από τα αγαπημένα μου!
    Σ΄ευχαριστώ για την κατάθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού κερδίσαμε την οικοδέσποινα, νενικήκαμεν!

      Εγώ σ' ευχαριστώ, για το κίνητρο, Μαρία μου.
      Να 'σαι καλά.

      Διαγραφή