Σάββατο 2 Ιουνίου 2018

Το γεννηταρούδι



Ο γυρίνος έκανε ταμπούρλο
το καβούκι μιας χελώνας, 
η φάλαινα έδινε ρυθμό
χτυπώντας την ουρά της, 
οι λιττορίνες ξεβίδωσαν τα καβούκια τους, 
 τα έκαναν μεγάφωνα
και ανακοίνωσαν το σημαντικό γεγονός:
«Γεννήθηκε!»

Η ματιά σου έπεφτε στο μωρουδιακό κορμί,
άντυτο ακόμα·
όπως γυμνό σε άφηνε η άδολη ματιά του. 

Το ονόμασαν Φιλία·
έμελλε να είναι το μελιχρό φιλί στους ανθρώπους. 

Γελούσε 
για να σκοτώσει φόβους,
αφουγκραζόταν 
όταν ο θόλος της λύπης βάραινε ολοένα και περισσότερο, 
γινόταν άνεμος
για να σφουγγίσει το δάκρυ. 
Γινόταν ήλιος
για να λάμψει το πρόσωπο πιότερο στη χαρά,
ο πιο γλυκός ήχος
για να δώσει θάρρος για το βήμα προς τα εμπρός,
ένα χνάρι
ανεξίτηλο μες στη ψυχή.



✼❀ヅ❤♫✼❀ヅ❤♫✼❀ヅ❤♫ 



Το γεννηταρούδι έμελλε να γεννηθεί και να χαρίσει το μελιχρό του φιλί σε όσους παρακολούθησαν το 20ο Συμπόσιο Ποίησης. Ως θεματική λέξη ήταν η εμβληματική ψυχή, και πώς θα μπορούσα να τη τιμήσω καλύτερα; Θεώρησα πως έπρεπε να γράψω για τη Φιλία - που τη λουλουδίζει ξανά και ξανά.

Αφιερωμένο σ' αυτούς τους λίγους, 
ξέρουν ποιοι είναι, 
που κάνουν τη ψυχή μου να λουλουδίζει ξανά και ξανά με τη φιλία τους.

40 σχόλια:

  1. Μπορεί να μην ψήφισα στο δρώμενο της Αριστέας, καθώς δεν είχα πολύ χρόνο για να διαβάσω προσεκτικά όλες τις συμμετοχές, αλλά τη δική σου συμμετοχή την ξεχώρισα.
    Να είσαι καλά και να συνεχίσεις να δημιουργείς τόσο ωραία.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη πράξη λίγη ουσία έχουν οι βαθμολογίες, Πίπη μου. Μου αρκεί που σου άρεσε και σου άφησε κάτι.

      Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ.
      Να έχεις μια όμορφη βδομάδα.

      Διαγραφή
  2. "Το Γεννηταρούδι"....
    Λόγος καθαρά ποιητικός....! μετά μου λέτε εμένα γράψε ποίηση. Μήτε που θα μπορούσα Αναστασία να φτάσω σε αυτή τη λέξη. Πρέπει το λεξιλόγιό σου να έχει μαγικές καταβολές και εμπνεύσεις.
    Όμορφο, γλυκό ποίημα που αγαπήθηκε.
    Σε χάρηκα μία ακόμα φορά Αναστασία μου.
    Να είσαι πάντα καλά και γεμάτη φως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να πω, βρε Γιάννη μου. Με σκλαβώνεις πάντα με τη καλοσύνη σου και τα γλυκά σου λόγια. Το ευχαριστώ είναι λίγο. Μην αδικείς τον εαυτό σου, όμως. Εγώ πολύ σε χάρηκα στη πρώτη σου απόπειρα. Ο καθένας μας βάζει από ένα λιθαράκι, και χαιρόμαστε όλοι μαζί τη μεγάλη εικόνα, αυτό που δημιουργήσαμε μ α ζ ί.

      Διαγραφή
  3. - μια εικόνα, χίλιες λέξεις
    - λίγοι στίχοι, ο κόσμος όλος

    μόνο αυτός που αισθάνεται, μπορεί να γράψει έτσι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν σου δίνονται πράγματα, δυναμώνει μοιραία κι αυτό το κομμάτι. Σ' ευχαριστώ για τη συμβολή σου αυτή, που βαστά γερά χρόνια ολάκερα.

      Σ' αγαπώ, κοκκινάκι μου!

      Διαγραφή
  4. μα τι ωραίο και τρυφερούδι το γεννηταρούδι σου
    τι ωραία που τα έγραψες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε, Δελφινάκι μου.
      Σ' ευχαριστώ πολύ! :)

      Διαγραφή
  5. Το γεννηταρούδι σου ήταν ένα υπέροχο ποίημα, και δεν με ξάφνιασε που ήταν δικό σου. Όχι πως το είχα καταλάβει. Όχι! Απλά αυτό το τρυφερό ύφος το περίμενα από σένα καλό μου! Και μη με κατσαδιάσεις που με τα δρώμενα έμεινα πίσω στο αβ. Φιλιά πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τέτοιο σχόλιο γίνεται να σε κατσαδιάσω, Μαίρη μου; Ζαμέ των ζαμών! Έλα να σου δώκω κι ένα μεγάλο φιλί. (Εγώ να δω πότε θα το συνεχίσω, που έχω πάλι τάσεις φυγής! Μωρέ καλά είπα εγώ πως θα φτάσω στα 70 για να το τελειώσω! χαχαχα) Πολλά φιλιά κι από μένα, φφφανταστική νικήτρια του Συμποσίου. Θα έρθω απ' τα δικά σου μέρη, να σε συγχαρώ. ♥

      Διαγραφή
  6. Απαλό σαν χάδι το ποίημά σου
    Μπράβο Αναστασία μου
    Μας ξαφνιάζεις ευχάριστα!!!

    Σε φιλώ πολύ ♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απ' όταν ήρθα εδώ, και σε γνώρισα, είσαι για μένα ένα μεγάλο κεφάλαιο στο θέμα «Ποίηση». Δεν ξέρεις πόση χαρά μου έδωσε το ότι με ξεχώρισες, Ελένη μου.

      Να 'σαι καλά! Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  7. Καλά ε! Ήμουνα έτοιμη να την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια!
    Δεν έβρισκα πού να σχολιάσω! ☺
    Ήθελα να σε ρωτήσω από τη στιγμή που το έλαβα...πού στο καλό βρήκες τους λιττορίνες; Γκουγκλάρισα για να ενημερωθώ! Κάτι τέτοια μόνο το Λυσιππάκι!

    "Το ονόμασαν Φιλία·
    έμελλε να είναι το μελιχρό φιλί στους ανθρώπους"
    Λάτρεψα! Συγκινήθηκα! Και με την αφιέρωσή σου, με αποτελείωσες!
    ΣΛ μικρό μου αλεπουδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο γέλασα, όταν σε πρωτοδιάβασα. Ό,τι μου κάνει εντύπωση, αποθηκεύεται μέσα στον σκληρό τού μυαλού μου. Κι επειδή ήθελα να δώσω ένα συγκεκριμένο touch, νομίζω πως ήρθαν κι έδεσαν. Κατά τ' άλλα, σου το είπα, το λέω κι εδώ, πως σου αξίζει το μεγαλύτερο μέρος τής αφιέρωσης, καθώς εσύ ήσουν η αφορμή να το γράψω. Δεν υπήρχε ψίχουλο στον ορίζοντα, και λέω "κάτσε, να γράψω κάτι για την Αριστέα". Όμως, επειδή δεν ήθελα να είναι κάτι προσωποποιημένο, είπα να το ανοίξω λίγο, κι έτσι πήγαμε στη φιλία. ΣΛ κάργα!

      Διαγραφή
  8. Φίλη μου αγαπημένη έχεις ένα απίστευτο λεξιλόγιο
    όταν γράφεις μας συνεπαίρνεις! Μπράβο σου ξανά και ξανά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λουλουδιασμένο αλεπουδάκι μας... να μας στολίζεις τακτικά με το απόσταγμα της ψυχής σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαμογέλασα έως και γέλασα (γλυκά) με τη προσφώνηση. Να 'σαι καλά, Κανελλένια μου. Και πρέπει να πω πως μόνο πάνω δεν πήδησα, όταν είδα τη προτίμησή σου, γιατί η ενθουσιώδης κραυγή μια φορά βγήκε. χαχαχα

      Διαγραφή
  10. Έχεις ένα τρόπο, να αρπάς λέξεις από τη Γλώσσα, να της πλέκεις σ' ένα ευφάνταστο γαιτανάκι και να της ωθείς να χωρέψουν στο δικό σου ρυθμό.
    Δε μπορούσα να ψηφίσω όλα τα ποιήματα, μα σίγουρα με άγγιξαν περισσότερα από ότι ψήφισα. Κι αυτό γιατί φάνηκε, πως ο καθένας άδειασε ένα κομμάτι της ψυχής του, στους στίχους του.
    Μπράβο σου Λυσιππάκι, για μια ακόμα ωραία έμπνευση!
    Ματς μουτς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι μου, μ' έκανες λιώμα. Σ' ευχαριστώ τόσο, μα τόσο πολύ.

      Τα φιλιά μου, κοπέλα μου.

      Διαγραφή
  11. Απαράμιλλης ομορφιάς "Το Γεννηταρούδι" σου!!!
    Σε καμαρώνω και σε θαυμάζω όσο δεν φαντάζεσαι,
    μικρό πλην σοφό και ταλαντούχο γλυκοκουμπαρόνι! ✿

    Υ.Γ "λιττορίνες";;; Απλά, δεν υπάρχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα τιτανομεγιστοτεράστιο φιλί στο κουμπαρονάκι μου. ♥

      Διαγραφή
  12. Έχεις έναν τρόπο μαγικό να πλέκεις τις λέξεις.
    Άλλοτε μοιάζουν με χάδι και άλλοτε με χαστούκι.

    Είσαι ξεχωριστή παρουσία εδώ Αναστασία μου!
    Αγάπησα την αφιέρωση σου για εκείνους που ξέρουν, να σε προσέχουν όσο κι εσύ εύχομαι πάντα!

    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι κι ελπίζω όλοι μας να έχουμε ανθρώπους γύρω μας και μέσα μας, που ν' αξίζουν τον κάθε στίχο και με το παραπάνω. Σ' ευχαριστώ πολύ-πολύ, Νικολέτα μου. Και να ξέρεις πως το ίδιο ξεχωριστή παρουσία είσαι κι εσύ εδώ. Η γραφή σου με γοητεύει πάρα πολύ. Τα φιλιά μου! :)

      Διαγραφή
  13. Κοριτσάκι μου είσαι απίστευτο ταλέντο !!! Λέξεις όμορφα τοποθετημένες που δτιθάχνουν το όμορφο ποίημα !!! Καλή συνέχεια σε ότι κάνεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου, μ' έκανες να χαμογελάσω. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα γλυκά σου λόγια. Να 'σαι καλά. :)

      Διαγραφή
  14. Λύσιππή σου, αγαπώ τον υπέροχο ποιητικό σου λόγο. Μπράβο, κορίτσι μου. Καλό μήνα και πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ, Μία μου. :)

      Αντεύχομαι το ίδιο γλυκά.
      Να 'σαι καλά!

      Διαγραφή
  15. Δεν νομίζω ότι διάβασε κανεί μόνο μια φορά τους στίχους σου. Είμαι σίγουρη ότι όλοι γυρίζαμε ξανά και ξανά στην αρχή και δεν χορταίναμε!
    Τι να πω; Μπραβο! Α! Και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Αλεξάνδρα μου. Τι να πω εγώ τώρα;

      Σε φιλώ και σ' ευχαριστώ! <3

      Διαγραφή
  16. Μια φιλία κάπως έτσι γεννιέται!!!
    Υπέροχη ματιά και λιτός λυρικός λόγος για ένα από τα πιο πολύτιμα ετούτης της ζωής!!!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δύσκολες οι φιλίες, Γλαύκη μου. Μα, όταν καταφέρνουν και γεννιούνται, μένουν ανεξίτηλες μέσα μας. Μακάρι όλοι μας να ζήσουμε/ούμε τέτοια ευλογία.

      Να σε καλωσορίσω κι επίσημα εδώ, ε;
      Σε φιλώ πολύ!

      Διαγραφή
  17. Τι όμορφο Λυσίππη μου. Αγαπήθηκε πραγματικά και ο κάθε στίχος τραγούδι!! Γεννά τόσα συναισθήματα.
    Αλλά και η αφιέρωση τόσο συγκινητική!
    Πάντα να συμμετάσχεις στα δρώμενά μας Αναστασία μου. Αισθητή η απουσία σου να το ξέρεις
    Φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα γλυκά σου λόγια, Άννα μου. Ναι, αγαπήθηκε το γεννηταρούδι μου. Και το ότι αγαπήθηκε/ξεχώρισε, μέσα σε τόσες ομορφιές που υπήρξαν στο Συμπόσιο, με χαροποιεί ακόμα περισσότερο, γιατί δεν το περίμενα. χαχα

      Για τη συμμετοχή, εγώ μια φορά θέλω να βρίσκομαι ανάμεσά σας, Άννα μου. Η έμπνευση είναι που κάνει τα τερτίπια της και με κρατά μακριά σας. Μέχρι λίστα σούπερ μάρκετ φτάνω τον τελευταίο καιρό. Πού θα πάει; Θα επανέλθω, όμως. Σε φιλώ πολύ!

      Διαγραφή
  18. Γλυκιά μου Αναστασία,
    το πιο γνωστό απόφθεγμα για τη φιλία είναι εκείνο του Αριστοτέλη: "Φιλία εστί μία ψυχή εν δυσί σώμασιν ενοικουμένη."..
    και νομίζω πως δεν έχω διαβάσει ξανά κάτι τόσο όμορφα γραμμένο για τη γέννηση της φιλίας, το οποίο να προέκυψε από τη λέξη ψυχή!
    Εξαιρετική η συμμετοχή σου στο Συμπόσιο γι ακόμη μια φορά.. δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν τη γραφή και το χάρισμα που έχεις, γλυκό μου! Πολλά συγχαρητήρια!
    Σ'ευχαριστώ ιδιαίτερα γι'αυτή τη συμμετοχή, διότι σ'έναν κόσμο που φθίνει, δείχνει πως ακόμα υπάρχουν αξίες που μένουν ανεξίτηλες!
    Πολλά φιλιά με μια αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι υπέροχο σχόλιο, περιστεράκι μου. Η γνώμη σου έχει πάντοτε μεγάλη αξία για μένα, να ξέρεις. Και σ' ευχαριστώ που δεν λησμονείς να μου τη χαρίζεις.

      Διαγραφή
  19. Μπορεί να αργησα να περασω όμως το ιδιο οπως το πρωτοδιαβασα στης Αριστεας Αναστασία μου με συγκίνησε το ποιημα σου που στην αρχή του μου θυμισε λίμερικ λατρευω αυτά τα ποιηματα οπως και το δικο σου που η ποιότητα του το εκανε να ξεχωρίσει με τις λέξεις και τις εικονες του.
    Να είσαι καλά Αναστασία μου φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου, η παρουσία σου πάντα μου αφήνει πολλά χαμόγελα. Σ' ευχαριστώ πολύ. :)

      Διαγραφή