Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

2ο Δρώμενο Χαϊκού



Απομεινάρια·
οι ξυπόλητες στάχτες
κλαίν' ικετικά. 

Τα μοιρολόγια·
εμβατήριο σκιών
εγκλωβισμένων.

Το Χαϊκού (ιαπ.: 俳句"αστείος στίχος") είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα. Παραδοσιακά αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους για έμφαση ή σε έναν, χωρισμένο με κενά. Το χαϊκού είναι με συνολικά 17 συλλαβές η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο. (πηγή) 

Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 2ο Δρώμενο Χαϊκού, που διοργανώνει η Μαρία Νικολάου απ' το blog «Το Κείμενο». Με κίνητρο την ανωτέρω φωτογραφία, μας έδωσε τη δυνατότητα να σκαρώσουμε δύο χαϊκού, που, νοητικά, το ένα συμπληρώνει το άλλο. Πρώτη μου απόπειρα για δημιουργία χαϊκού, και σίγουρα δίχως τη παραμικρή ιδέα για το εάν πάτησα σωστά στη φόρμα τους (να τα λέμε κι αυτά!) - ήταν μια απολαυστική διαδικασία, όμως.

Μαρία μου, σ' ευχαριστούμε που πάντοτε μας δίνεις αφορμές για έμπνευση και δημιουργία, και μάλιστα με ένα κίνητρο που -κάθε φορά- αφήνει τη σκέψη μας να ξεχυθεί σε πολλές και διαφορετικές γωνιές.

(*)Συγχαρητήρια στην Άννα Πάρος που πρώτευσε, όπως και σε όλους όσοι έγιναν από ένας κρίκος στην ιδέα τής Μαρίας μας. 


22 σχόλια:

  1. Εξαιρετική!
    Είσαι ταλεντάρα, αφού! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ βρε Αναστασία μου με τη γραπτή ψυχή και καρδιά σου. Με τη στάμπα σου. Ολιγόλεκτη, συγκεκριμένη. Μα τόσο περιεκτική.
    "Τα μοιρολόγια, εμβατήριο σκιών εγκλωβισμένων"
    Εντάξει, δεν έχω τι να πω, δεν μπορώ να πω κάτι διαβάζοντας τέτοιες φράσεις. Παρά μονάχα να τις αφουγκραστώ στα βάθη της καρδιάς σου.
    Πολύ όμορφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να πω για τα σχόλιά σου, βρε Γιάννη μου; Σ' ευχαριστώ που πάντα μ' ενθαρρύνεις και με κάνεις να τραβώ μπροστά.

      Διαγραφή
  3. αποτυπώνεις μια αμετάκλητη απώλεια ( αδιάφορο αν είναι υλική ή συναισθηματική) με συγκλονιστικό συνδυασμό λέξεων. "οι ξυπόλητες στάχτες
    κλαίν' ικετικά" . Κατάπληκτη έμεινα πραγματικά. Μπράβο Λυσιππάκι μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορούσα με τίποτα να βγάλω κάτι αισιόδοξο, κοιτώντας τη φωτογραφία. Με είχε στοιχειώσει η εικόνα ακαθόριστων, κάτισχνων και βρόμικων φιγούρων που παρακαλούσαν και θρηνούσαν, παρόλες τις λιγοστές δυνάμεις που τους είχαν απομείνει. Πολύ δυνατή η εικόνα (μπροστά/μέσα μου), κι εάν κατάφερα να το περάσω στις λέξεις χαίρομαι πολύ.

      Σ' ευχαριστώ, κοκκινάκι. <3

      Διαγραφή
  4. Λυσίππη μου συγχαρητήρια!
    Είναι υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ δυνατό το Χαϊκού σου Λυσιππάκι μου. Μας έχεις συνηθίσει με τη δυνατή σου πένα και φαίνεται πως δεν χρειάζεσαι πολλές λέξεις για να "γράψεις". Εύγε!!!!
    Φιλί γλυκό και καλή βδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα σχόλιά σου. <3
      Σ' ευχαριστώ, Μαρινάκι μου!

      Καλή μας βδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Τα θερμά μου συγχαρητήρια Αναστασία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο!
    Πολύ ωραίο!
    Σ΄ευχαριστώ πολύ για την συμμετοχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς σ' ευχαριστούμε για τα κίνητρα που μας δίνεις, Μαρία μου. Είναι πολύ σημαντικό! :)

      Διαγραφή
  8. Συγχαρητήρια Αναστασία μου
    Εξαιρετική η συμμετοχή σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε, Κικίτσα μου.
      Σ' ευχαριστώ πολύ! :)

      Διαγραφή
  9. Πρώτη φορά;;;;; Ρε!!! Συγχαρητήρια Λυσιππάκι μου!! Είμαι δηλωμένη φαν σου εξάλλου!!! Σου πάει τόσο!!! Μπράβο κοπέλα μου!! Με το καλό να συνεχίσεις τους πειραματισμούς!! Είναι τρέλα αυτά τα ολιγόλεκτα κι ελπίζω να την κολλήσεις!! Χιχιχι!!
    Φιλάκια πολλά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γενικά, θα έλεγα πως είναι τρέλα τα ολιγόλεκτα. Έχω πάθει τέτοιον εθισμό, που πιο καλά το 'χω να γράφω ολιγόλεκτα παρά ολόκληρο ποίημα,με έκταση. 😊

      Thanks a lot, αμοράαακι! 💕

      Διαγραφή
  10. Υπέροχο χαϊκού. Συγχαρητήρια, κορίτσι μου. Αλλά μια και το διαβάζω 15 μέρες μετά, μπορώ δυστυχώς να πω και οδυνηρά προφητικό...
    Καλό Σαββατόβραδο, Λυσίππη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες το ψέματα, Κατερίνα μου. Δυστυχώς, είναι τραγικά επικαιρικό.

      Διαγραφή