Τετάρτη 11 Ιουλίου 2018

2ο Δρώμενο Χαϊκού

                                         

- ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥ!

... μαθημένοι σε σκότη,
νυχτοκόλακες,

διαλυόμαστε
όταν αχνοφεγγίζει
Μιας Ελπίδας Φως.

Η πρώτη από/πειρα ποίησης χαϊκού στο κείμενοτης φίλης Μαρίας Νικολάου  με πείρα καμιά .
Η προσπάθεια  και μπόλικος ενθουσιασμός είναι αυτά που μετρούν. Η συμμετοχή!
Σε ευχαριστούμε Μαρία που μας δίνεις  τη δυνατότητα και το έναυσμα💕💕
 ⇑  πάντα διακρίσεις και πρωτιές Άννα Πάρος και στο χαρτί και στη ζωή ! 🏆








22 σχόλια:

  1. Ανέττα μου καλησπέρα
    έχεις δίκιο. Το χαϊκού είναι πολύ δύσκολο. Προσωπικά δεν το έχω. Και δεν το αποτολμώ μέχρι τώρα. Δεν μου βγαίνει.
    Χαίρομαι για την τόλμη σου και μπράβο για το βήμα σου. Ήταν καλό, όμορφο.
    Να το συνεχίσεις.
    Καλή συνέχεια να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. άκου Γιάννη , για να σε βοηθήσω εγώ ( χαχαχαχααχχα τρανταχτά γέλια εδώ κι όχι κονσέρβα)
      Μελετάς τη φωτό , την ξαναμελετάς , και ξαναμαναμελετάς μέχρι να την εμποτιστείς. Να κυριαρχηθείς από αυτήν. Κάποια στιγμή άσχετη θα σου έρθει το πραφ. Μια σκέψη. Είναι εύκολο η σκέψη να μετρηθεί σε συλλαβές μετά. Σε δεύτερο χρόνο θα σου βγάλει σκέψη από άλλη οπτική. Γράφεις το 2ο. Να μη στα πολυλογώ, από ενθουσιασμό, έγραψα 7. Ναι 7 !!! Τα δυο παντρεύονταν και μεταξύ τους ( η 1η στροφή του 2ου με τη 2η στροφή του 5ου πχ).Εκεί σταμάτησα. Είδα πυρκαγιά και καμμένα δέντρα, είδα ικετευτικές φιγούρες, είδα ένα μικρό γήινο θεό να ζητά από το φως, ελπίδα, μόνο τον Μπραντ Πητ δεν είδα. Το βρήκα απλά ευφυές !
      Έχεις δυνατό μυαλό και το νοητικό μπάτζετ να το προσπαθήσεις !! Είναι πρόκληση με την ικανότητά σου να εντρυφείς, το χαϊκού. Τόλμησε απλά ! Ούτε την τσόχα χάνεις ούτε τα ραφτικά
      ( σε ευχαριστώ)
      Και βέβαια, δυστυχώς για σένα, θα σε πειράζω !

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Έλενά μου σαν παιδί που πρωτοτρώει παγωτό ! Σε ευχαριστώ, καλά να περνάς !

      Διαγραφή
  3. Πρώτη σου δημιουργία που φιλοξενείται εδώ, στον χώρο ΜΑΣ, και πολύ χαίρομαι, ρε φιλενάδα-συγκάτοικε.

    Γι' άλλη μια φορά, θα πω πως λατρεύω τον τρόπο που σκέφτεσαι, ώστε η σκέψη να γίνει, τελικά, αποτύπωση στο χαρτί. Πήρες την εικόνα και την αποσυναρμολόγησες υπέροχα σε λέξεις, σε λέξεις με ουσία. Ωδή στα κενά, στις ανασφάλειες που προσπαθούν να μας κρατήσουν εκεί, στάσιμους σε πηχτό σκοτάδι - και τις πλείστες φορές το καταφέρνουν, κακά τα ψέματα!

    ΥΓ1. Τώρα που συγκατοικούμε, θα πρέπει να φυλάς τα γραφτά σου στο συρτάρι, και δη κλειδωμένα, έτσι ζηλευτά που τα γράφεις, γιατί μπορεί να μπω στον πειρασμό να τα... απομνημονεύσω, και μετά να σου λέω ότι «μα είναι φοβερό, κοίτα ταύτιση έμπνευσης! αλλά εγώ προηγούμαι, εγώ το σκέφτηκα πρώτη!».
    ΥΓ2. Τα χαϊκού και οι 25 λέξεις της Μαρίας μας, μου θυμίζουν το "παιχνίδι" μας, που βάζαμε μια εικόνα και προσπαθούσαμε να της κολλήσουμε τη καταλληλότερη λέξη. Θυμάσαι; :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυσίππη.
      Ο μισοδιχασμένος μου εαυτός σου λέει ότι:
      - αν σου άρεσε τοοοοοόσο όσο εγκωμιάζεις γιατί μού έριξες δυο ψήφους ; εεε; ( με τα χέρια στη μέση ) . ( αλά Σαπφώ Νοταρά. Με τσεμπέρι. ) Θα λάβω πολύ σοβαρά όμως τη γνώμη της Μαρίας Κανελλάκη γιατί υποψιάζομαι ότι με .... εκδίδεις! Και δε θα πάρω και μυρωδιά
      - πάρε εσύ τα πνευματικά δικαιώματα να χαρείς κι εσύ λίγο στη ζωή σου. Κι εγώ τα λεφτά :p :p :p

      ο άλλος μου γλυκανάλατος εαυτός λέει " Πήρες την εικόνα και την αποσυναρμολόγησες υπέροχα σε λέξεις, σε λέξεις με ουσία." (!) Πιο ευθυτενής κι από την ευθυτενή Αφροδίτη. Το ερμήνευσες όπως δεν μπορούσα εγώ. "στα κενά, στις ανασφάλειες που προσπαθούν να μας κρατήσουν εκεί, στάσιμους σε πηχτό σκοτάδι - και τις πλείστες φορές το καταφέρνουν" , έτσι ακριβώς !!
      Και ναι, το θυμάμαι το παιχνίδι ! :)

      Διαγραφή
    2. με καταλαβαίνεις, με ερμηνεύεις και είναι σπουδαίο αυτό!

      Διαγραφή
    3. Σου έριξα δυο βαθμούς για να μη το πάρεις δα και πάνω σου κι επαναπαυτείς. :P (Χαζούλικο! Το 12 και το 17 ήταν τα μόνα που ξεχώρισα, βάζοντάς τα στην άκρη προς ψήφο αδιαπραγμάτευτα, κι η τελική κρίση, για το 3αρι, ήταν εντελώς της στιγμής!)

      Βρε, άμα πάρω τα πνευματικά δικαιώματα, θα πάρω και τα λεφτά ασυζητητί και μην την είδατε - κι άντε ν' αποδείξεις τ' αναπόδεικτα μετά. Αλλά, εντάξει, δεν είμαι άκαρδη. Υπόσχομαι πως θα σου στέλνω καρτ ποστάλ και φωτογραφίες απ' όποια μέρη θα επισκέπτομαι και θα καλοπερνάω. Δηλαδή, και κάτω να τα βάλεις, θα δεις πως εσύ έχεις καιρό να τα ζήσεις. Ενώ εγώ; Η γιαγιά σου; Πόσο λάδι να 'χει το καντήλι μου ακόμα;! Να δεις που και πάλι προλαβαίνω - δεν προλαβαίνω.

      ΥΓ. Φιλί στον γλυκανάλατο εαυτό σου. Στον άλλο ούτε καλημέρα. χαχαχα

      Διαγραφή
  4. Αννετάκι, συγκατοικάκι... αν αυτή ήταν η πρώτη φορά, χωρίς πείρα καμιά, φαντάζομαι τη συνέχεια! Ήταν να μη βρεθείς στη σέχτα μας, έχεις να γράψεις πολλά :-)
    Τα συγχαρητήρια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου ! όπως και σε προαναφέρω στο σχόλιο της Λυσίππης, εκτιμώ βαθύτατα τη γνώμη σου , όπως και άλλων εδώ. Μου έφτιαξες όλο τον Ιούλιο και μου έδωσες ώθηση , σε υπέρ ευχαριστώ !

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια! Αν αυτή είναι η αρχή, η συνέχεια προβλέπεται συναρπαστική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε ευχαριστώ θερμά και όπως προαναφέρω στη Μαρία Κανελλάκη, μου έφτιαξες τον Αύγουστο ομοίως !
      Να περνάς καλά !

      Διαγραφή
  6. Το χαϊκού αν και μοιάζει δύσκολο, γίνεται εθισμός. Κάποια στιγμή είχα κολλήσει τόσο που ότι και να εμπνεόμουν, το αποτύπωνα σε χαϊκού.
    Εξαιρετική η πρώτη σου φορά!
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. το διαπίστωσα Μαρία αυτό. Σκεφτόμουν χαϊκού και αφού σου έστειλα τη συμμετοχή. Στο σημείο ψυχαναγκασμού σταμάτησα :P
    Σε ευχαριστώ πολύ που με επισκέφτηκες εδώ και με ενθαρρύνεις! :)
    Αν θέλεις, διαβεβαίωσέ με για κάτι που αγνοώ και δεν έψαξα. Είπε φίλος ότι το χαϊκού διαβάζεται και ανάποδα ( όπως η καρκινική, βυζαντινή επιγραφή στην κρήνη " νίψον ανομήματα, μη μόναν όψιν" ). Αληθεύει αυτό ;;
    ( κάνε να μην αληθεύει !! - τρόμος - )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ειναι να μην παρεις το κολάι που λενε.. Ανετακι!! μετά θα ειναι πιο ευκολο για αυτό το δύσκολο πραγματι ειδος ποίησης...Δεν είμαι ειδήμων να σου πω αν είναι τελειο.. αλλα αυτο που διαβασα μου αρεσε...!!!!!! καλη συνεχειααααα!!
    Ο διαλογος με την συγκατοικο συναρπαστικος.. χα..χα..κορίτσια μου φιλακιαααα!!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ ευχαριστώ Ρούλα κι εσύ να περνάς τέλεια το καλοκαιράκι σου!

      Διαγραφή
  9. Ωωω πολλά πολλά μπράβο!! Πάρα πολύ δυνατό και αφήνει μια γλυκιά αισιοδοξία στο τέλος! Καλή συνέχεια σου εύχομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Μemaria κι εσύ και όλοι όσοι ενθαρρύνετε !
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Καλή αρχή με τα Χαϊκού, Αννέτα. Είναι εθιστικά θα δεις χαχα
    Πολύ καλή η πρώτη σου προσπάθεια! Είμαι σίγουρη ότι και τα επόμενα θα είναι τόσο εμπνευσμένα και καλογραμμένα! Καλή εβδομάδα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μακάρι....
    σε ευχαριστώ και καλή εβδομάδα και σε εσένα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κι έπεσες και στα βαθειά με την πρώτη!! Μπράβο σου Αννέτα!!! Πολύ ωραία η γραφή σου!!! Εύχομαι καλές εμνεύσεις και σε επόμενα κοπέλα μου!!! Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή