Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018

Κάθε Χριστούγεννα




Κάθε Χριστούγεννα τίκτω εντός μου 
ένα μικρό, στα μέτρα μου θεό. 
Για σμύρνα του έχω δυο κόκκους λιβάνι 
και για λιβάνι, ψήγματα χρυσό. 
Τα αποθέματα, από καιρό σωσμένα. 
-άλλωστε τι να του υποσχεθώ;- 
Στη σιωπή και λίγο πριν χαράξει, 
τρυφερά τον αποθέτω στο κεφαλόσκαλο 
ορφανοτροφείου Πολυεθνικού. 
Φρεσκοψημένα κάστανα στο κουβερτάκι, 
μια χούφτα σέντσια στο σκουφί, 
λίγο κονιάκ να ζεσταθεί. 
Μόνος του θα πορευτεί. 
Μαρκαρισμένη, πίσω από το αυτί 
η ημερομηνία λήξης του: 
πρώτη πρώτου της επόμενης χρονιάς. 
Θα τα καταφέρει Αυτός; 
Στον ετήσιο απολογισμό, 
τρεις το λάδι, δυο το ξίδι, 
η πόρτα χτυπά . 
Στο κατώφλι ο μικρός μου ο θεός 
γέρος, κουρασμένος κι ασπρομάλλης 
το βάρος όλης της γης στηρίζει 
σε κεδρόξυλου μαγκούρα. 
Εύγλωττα ανταλλάσσουμε τα βλέμματα της ήττας. 
-Δεν τα κατάφερα μάνα , λέει, 
οι άνθρωποι τα καταφέραν. 
Δεν πειράζει. 
Έτσι κι αλλιώς κάθε Χριστούγεννα 
πεισματικά κι ανένδοτα 
θα τίκτω εντός μου 
ένα μικρό, στα μέτρα μου θεό.




Η γλυκιά μας Αριστέα  στο 22ο Συμπόσιο Ποίησης μας ένευσε για μια ακόμη φορά να συμμετάσχουμε και να καταθέσουμε κάθε γλυκόπικρη Ιδέα μας για τα Χριστούγεννα. Κάπως έτσι βγήκε στον αέρα κι ο δικός μου μικρός Χριστός όπως τον ενσαρκώνω, τον αφουγκράζομαι και τον παρακολουθώ. Είναι γήινος γιατί ποτέ δεν μου άρεσαν οι εξ΄αποστάσεως θεοί. Περπατά ανάμεσά μας, παλεύει με τα θεριά και τους δαίμονές μας μόνος διδάσκοντας την αγάπη και το αντίτιμο είναι η χλεύη, τα αγκάθια και ο Σταυρός του. Θα του αρκούσε φαντάζομαι να παραμένουμε Αξία σταθερή σε μια κοινωνία που μόνο να διαβρώνει ξέρει. Στον μικρόκοσμό μας όλα είναι δυνατά!

Αριστάκι ήταν ένα πάρτυ πανδαισίας Ιδεών μέσα από 19 δυνατές συμμετοχές. Περάσαμε όμορφα ακόμη μια φορά. Σε ευχαριστούμε. Οι σκέψεις γίνονται λόγια. Τα λόγια γίνονται πράξεις. Το Καλό αν δεν ήταν τόσο δυνατό θα είχε νικηθεί από το Κακό αλλά ακόμη υπάρχουμε. Άρα υπάρχει ακόμη ελπίδα.

Με τη Λυσίππη μαζί ευχόμαστε το 2019 να μη χρειάζεται ... ευχές αλλά μόνο μια γερή επανεκκίνηση !!  

Βίβα !! 


37 σχόλια:

  1. Αννέτα,
    πιστός θαυμαστής πλέον του εκφραστικού σου κόσμου. Πάντα έχεις τη δύναμη να μας συγκινείς, να μας δίνεις κάτι διαφορετικό κάθε φορά.
    "Κάθε Χριστούγεννα" λοιπόν ! ένα εξαίρετο ποίημα που συνέπεσε με έναν πραγματικό εκφραστικό θησαυρό αυτή τη φορά.
    Και αγαπήθηκε, και τιμήθηκε, και ανεξάρτητα των ανωτέρω, έμεινε στην καρδιά μας ξεχωριστό ανάμεσα σε όλα τα άλλα μαζί.
    Ένα μπράβο απ την καρδιά μου Αννέτα.
    Καλή σου χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι πολύ γλυκόηχο Γιάννη να σου λένε "πιστός θαυμαστής του εκφραστικού σου κόσμου"!Ω, ναι και αγαπήθηκε και τιμήθηκε ο μικρούλης μου θεός γιατί νομίζω όλοι μας χωράμε έναν μέσα. Ελπίδα τον λένε!!
      Καλή χρονιά, θα σε επισκεφτώ του χρόνου στη γιορτή σου!! Φιλιά

      Διαγραφή
  2. Όλο το ποίημα γράφτηκε για να αναδυθεί αυτή φράση: "θα τίκτω εντός μου
    ένα μικρό, στα μέτρα μου θεό"
    Tη βρίσκω γοητευτικά ακριβή, συγκλονιστικά μοιραία γιατί κάθε Χριστούγεννα αυτό θα έπρεπε να κάνει κάθε ανθρώπινο πλάσμα. Γιατί, στην τελική, αυτό σημαίνει κατά τη γνώμη μου και η γιορτή των Χριστουγέννων.
    Σ'ευχαριστώ που πλούτισες τη σκέψη μου, μέρες που 'ναι :)
    Καλή χρονιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ωραία! Διαφωνώ συμφωνώντας, Μαρία.
      Γιατί εμένα μου άρεσε πολύ κι ο προηγούμενος στίχος, πακέτο μ' αυτούς που ξεχώρισες, οι δυο λέξεις: " Πεισματικά κι ανένδοτα"

      Ή μήπως όχι και το "έτσι κι αλλιώς", του αμέσως προηγούμενου;

      Πάει, θα γεμίσει το ΤΕΚΛΑ μου. Παρακαλώ την οικοδέσποινα για ένα τετράδιο-δώρο πρωτοχρονιάτικο, να γίνει ο επόμενος τόμος ΤΕΚΛΑ!

      Διαγραφή
    2. απόλαυση αυτή η διαφωνούσα συζήτηση Μαρίας - Διονύση γιατί στην ουσία και οι τρεις μας στην ίδια φράση αυτή σταθήκαμε που εμπλουτίστηκε στην πορεία και με άλλες λέξεις. Και επειδή στο σπιτάκι μας δε φεύγει κανείς ατρατάριστος, Λυσιππάκι, θυμίσου να αγοράσεις μεθαύριο δυο ΤΕΚΛΑ για τους αγαπημένους μας εδώ !:-)

      Διαγραφή
  3. Ακριβώς Μαρία μου, ακριβώς! Θυμάμαι που σε ένα ...."ΤΕΚΛΑ" το σημείωσα αυτό και λίγο λίγο γύρω του ξετυλίχτηκαν και οι υπόλοιποι στίχοι. Ο θεός αυτός είναι η παρακαταθήκη μας στην κάθε νέα χρονιά και την κάθε νέα γενιά. Συνήθως δεν πάει καλά ή δεν αποδίδει όσα προσδοκούμε. Δεν πειράζει όμως, όπως λέει και παραπάνω! Χτίζουμε σταθερές πάνω στη συναισθηματική μας βάση και πορευόμαστε. Κάπου, κάπως, κάποτε ίσως βλαστήσει ένα σποράκι, ίσως ένας υγιής κύκλος διευρυνθεί!
    Σε ευχαριστούμε για τη βόλτα σου εδώ, τα σχόλιά σου ακούγονται μουσική.
    Καλή χρονιά και σε εσένα Μαρία !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όταν διαβάζω ένα τόσο ξεκάθαρα πηγαίο και συγκινητικό κομμάτι, που περιγράφει αυτό που θέλω να είναι η ζωή μου όλη, ή αυτή που θα συμβούλευα κάποιον να είναι η δική του,
    μου είναι άκομψο να παραστήσω τον κριτικό της λογοτεχνίας και να αποφανθώ γιατί και πώς μου άρεσε και το θεώρησα καλό.

    Εκείνο που ξέρω, αννετά...κι, είναι η γεμάτη συγκίνηση ευφορία (υπάρχει τέτοιο πράγμα, φαντάζομαι, ε;) που ένιωσα διαβάζοντάς το.

    Καλά λογάκια τέλος. 2018 τέλος επίσης. Ευχές για πολλά ακόμη καλά λογάκια, χεράκια, ματιές,σύμπνοιες, σκέψεις, συναντήσεις, εμπνεύσεις, ιδέες και πράξεις, το 2019.

    Καλή χρονιά, φιλενάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι γήινοι θεοί μετρούν στις μέρες μας Αννετάκι. Από τους εξ αποστάσεως γκώσαμε!
    Χαίρομαι πολύ πολύ που καθιερώθηκες πια ως δυνατή πένα στο Συμπόσιο! Λίγο ακόμα και χτυπούσες πρωτιά. Που σημαίνει ότι στο 19 στην κρυστάλλινη σφαίρα μου βλέπω να διακρίνεσαι γλυκό πλασματάκι! Απορώ τι έκανε τόσα χρόνια η αλεπουδίτσα μου και σε έσερνε στην παρέα μας; Πού είχε το μυαλό της; ☺
    Σε ευχαριστώ που μπήκες στην παρέα μας και την ομόρφυνες κι άλλο!!!
    Ολόψυχα σου εύχομαι κάθε χαρά τη νέα χρονιά.
    Να έχεις υγεία, πρωτίστως σωματική, ώστε να επικεντρώνεσαι απερίσπαστη στα μεγάλα της ζωής!
    Πολλά φιλιά!

    υγ: Έχω χάσει σημαντική ανάρτησή σου νομίζω... Τρέχω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αμ το ξέρω κι εγώ αριστάκι μου πως αυτοί μετρούν. Ας έχει υγεία και τύχη και ισορροπία το ΄19 κι έρχονται και τα άλλα πίσω με το καλό. Καλή χρονιά κορίτσι μου !

      Διαγραφή
    2. Χμ, την απολάμβανα... μόνη μου; Δική μου, δική μου, ΔΙΚΗ ΜΟΥ! Ε, μετά από 8 χρόνια νομίζω πως έπρεπε να την βγάλω και λίγο έξω, να δει το φως τού ηλίου και κανέναν άνθρωπο. Το λες και Misery - part two.

      Και για να μη της κάμω τελείως γιουσουρούμ την ανάρτηση, ας απαντήσω και σοβαρά: την έφερα την κατάλληλη στιγμή. Κάτι μου λέει πως θα είχε αρνηθεί παλιότερα. Τα λέω καλά, συγκάτοικε; Αν υποψιαστώ πως θα δεχόσουν και νωρίτερα, θα καταθλιβώ και μόνο τα μελομακάρονα θα μπορέσουν να με συνεφέρουν. Τουτέστιν, θα φάω ΚΑΙ τα δικά σου, γιατί εμένα μου έμειναν μόνο τρία.

      Διαγραφή
  6. Υπέροχη η συμμετοχή σου Αννέτα μου, σε κερδίζει από τον πρώτο κιόλας στίχο!
    Εύχομαι το '19 να είναι για όλους μας μια δημιουργική χρονιά και να μας χαρίσει δυνατές εμπνεύσεις!
    Καλό και όμορφο '19 εύχομαι και για σένα και για το Λυσιππάκι μας!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Μαρίνα μου! Κι εσύ να έχεις αυτή τη χρονιά τα δύσκολα ευκολότερα και τα εύκολα, αυτονόητα!
      Φιλιά !

      Διαγραφή

  7. Υστερα απο πολυυυυ καιρο περασα απο εδω για να αφησω τις ευχες μου .ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεια και ολα τα καλα.Να εισαι παντα καλα!!!!🌟🎄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, σ' ευχαριστώ πολύ, Σκρουτζάκο. Ανταποδίδω το ίδιο ζεστά. Ας είναι μια χρονιά χαμογελαστή για όλους μας. ☺️

      Διαγραφή
  8. Πολύ ωραίο! Μπράβο σε όλους σας! Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πρώτον και κύριο θα πω πως σας..θαυμάζω εσάς τα άτια της ποίησης,πετάτε στα ουράνια σαν τον Μυθικό Πήγασο και γίνεστε μικροί Θεοί.Φίλη μου σου εύχομαι μέσα από τη καρδιά μου μία Καλή, Εύκολη και Δημιουργική χρονιά γεμάτη με ότι εσένα σε κάνει ευτυχισμένη και πλήρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εε όχι και άτια, Γεωργία μου, απλά το παλεύουμε και το δουλεύουμε. Ξέρεις κι εσύ κάτι γι΄αυτό :)
      Καλή χρονιά για όλους στην όμορφη θεσ/κη μας !

      Διαγραφή
  10. Αννέτα η γραφή σου είναι εξαιρετική.. Το ποίημα σου το ξεχώρισα και το τίμησα δεόντως.. Σήμερα διαβάζω με ενδιαφέρον το σχόλιο σου. Νομίζω τα λέει τόσο απτά που δεν επιδέχονται άλλης ερμηνείας.. και συμφωνώ απόλυτα με την παραδοχή ότι το προσωπικό «είναι» αποτελεί πυξίδα πορείας. Ο μικρός θεός ενσαρκώνεται σε ανθρώπους που υπάρχει ο σπόρος της αγάπης, της αλληλεγγύης, της φροντίδας.. Όσο για τα θεριά, πάντα θα υπάρχουν και δεν θα μπορούν το φως να σηκώσουν..
    Συνακολουθώ με τις πιο απλές και ανθρώπινες ευχές.. Υγεία, προσδοκίες, και αγάπη ολούθε για το νέο έτος.. , για όλους..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Τάσο και για την "επίσκεψη" και για τα όμορφά σου σχόλια. Καλή και καλότυχη χρονιά να έχουμε :)

      Διαγραφή
  11. Συγχαρητήρια Αννετάκι για τη συμμετοχή σου .
    Ήταν στις επιλογές μου από την αρχή.
    Έχει ανέβει τόσο το επίπεδο του συμποσίου που με δυσκολία μπορούμε να βάλουμε βαθμούς .
    Σας εύχομαι καλή χρονιά με υγεία και πολλές εμπνεύσεις .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ΄σαι καλά Ρένα μου. Καλή χρονιά με το καλύτερο που θέλει και χρειάζεται ο καθένας μας!

      Διαγραφή
  12. Εύχομαι και η νέα χρονιά να σου φέρει "γεννητούρια" και έμπνευση και πνευματικές αναζητήσεις και δημιουργικές στιγμές, Αννετάκι μου!
    Πολλές ευχές και στο συγκατοικάκι σου. Να είστε πάντα καλά κορίτσια μου γλυκά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να σου πω βρε Μαρία μου, ό,τι ήταν να γεννήσω το γέννησα, να πούμε καλύτερα "εκμαιεύσεις"; :) :)
      Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου, να έχουμε μια σε βάθος και έκταση καλή χρονιά !

      Διαγραφή
  13. Πλημμύρα έμπνευσης σε αυτό το blog!
    Μακάρι να συνεχιστεί και τη νέα χρονιά!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, Αννέτα!
    Καλή χρονιά να έχετε κορίτσια!
    Με υγεία!!!
    ΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά και στα 2 σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ ωραίο το σχόλιο αυτό ! Το κρατάω και σου φυλάω ένα αληθινό χαμόγελο για καλή χρονιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αννετά..κι μου καλη χρονια εξ αρχης κοριτσι μου..το πονημα σου πήρε άλλη διασταση στον δικο του χώρο..ας εχουμε ενα θεό μεσα μας οπως εμεις τον ξερουμε.. γεματο καλοσυνη για τον συνανθρωπο μας.!!!
    Πολύ ομορφη συμμετοχή Αννετα..κι..
    Ας ειναι αυτος ο χρονος ο καλυτερος για ολο τον κόσμο με υγεια και ειρηνη παντού!! να περνατε ομορφα τα δυο σας..φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλή χρονιά με υγεία , αγάπη, ειρήνη παντού! Το μεταβιβάζω στη Λυσίππη και το εφαρμόζουμε ταχέως! Τα φιλιά μας :)

      Διαγραφή
  16. Άλλη μια υπέροχη συμμετοχή!!!!!!!!!!!!
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, Λύσιππή μου!!!!!!!!!!
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, Αννετάκι μου!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτοί οι μικροί γήινοι θεοί καλή μου υπάρχουν τριγύρω μας και αυτούς θέλουμε να γεννά η ψυχή μας και που ξέρεις τα σποράκια ανθίζουν και ...
    Τι άλλο καλύτερο που κάθε Χριστούγεννα γεννιέται ''πεισματικά και ανένδοτα''ο μικρός θεός!! Καλή συνέχεια σε σένα και στο Λυσιππάκι σε ότι κάνετε !!! Καλή χρονιά με υγεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τεράστια δύναμη η ελπίδα Νικόλ. Καλή χρονιά να έχουμε με μπόλικη ελπίδα λοιπόν ! :)

      Διαγραφή
  18. Κάτι πρέπει να κάνεις, γιατί α) είναι βαρετό να δίνω πάντα σε σένα άριστα και β) θα πουν ότι μου δώνεις σταυρωμένο ψηφοδέλτιο. 😂 Οοοοχι, παιδιά, δεν είναι καθόλου έτσι. (Συγκάτοικε, τώρα πρέπει να γράψεις κάτι που δεν θα μου αρέσει ΚΑΘΟΛΟΥ, ειδάλλως θα σε ψηφίσω ΠΑΛΙ και θα εκτεθούμε ανεπανόρθωτα)

    Και τώρα σοβαρά: πόσο πολύ μου άρεσε; Όσο φαντάζεσαι, και βάλε άλλο τόσο. Νομίζω πως πιάνεις τους περισσότερους από εμάς, εάν όχι όλους, για το πώς νιώθουμε τα Χριστούγεννα - το οποίο αντιπροσωπεύεται απόλυτα απ' τους στίχους σου. Βαθιά ανθρώπινο, συγκινητικό... Με άρωμα απογοήτευσης, μα με ακόμα πιο δυνατό το άρωμα τής ελπίδας. Όπως θα έπρεπε να' ναι, δηλαδή. Υπέροχο!

    Χρόνια πολλά & καλή χρονιά, φιλαράκια μας. Υγεία, αγάπη και δικαίωση προσπαθειών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 9 χρόνια μαζί Λυσιππάκι μου, προφανώς αρέσουμε η μία ♥♥♥ στην άλλη ♥♥♥. Αν δεν με αντιπροσώπευες και δεν σε αντιπροσώπευα πώς θα ήμασταν αλλιώς εδώ;
      Κλαή χρονιά να έχουμε!

      Διαγραφή
  19. Μαρκαρισμένη, πίσω από το αυτί
    η ημερομηνία λήξης του:
    πρώτη πρώτου της επόμενης χρονιάς.

    Ετουτο μου άρεσε και ας μην ξέρω από ποίηση γρι!!
    Καλή Χρονιά και στις δυο σας αντε καλά και στις οικογένειες σας, άντε καλά σε οοοολους μας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά καταλαβαίνεις Μάνια τα πάντα αλλά μας αρέσουν τα μπούρου μπούρου και ποιος είπε ότι " το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν" ; μπα, κανάς άτεχνος μπαγιάτικος Σπαρτιάτης σίγουρα από ζήλια :p
      Φιλιά στα παγωμένα σας μυτάκια κάπου εκεί στο Μόντρεαλ και καλή μας χρονιά ♥

      Διαγραφή