Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2014

Ο Βασίλης

Ο στριγκός κι επίμονος ήχος τού ξυπνητηριού ενημέρωνε πως η ώρα είχε φτάσει 7.30 το πρωί.

Ο Βασίλης είχε σηκωθεί ένα τέταρτο νωρίτερα. Μόλις είχε πλυθεί κι ακουμπούσε το βάρος του νυσταγμένα και ράθυμα στον νεροχύτη, κοιτώντας το νερό που ακόμα έτρεχε. Έκανε να κλείσει το νερό, καθώς τα μάτια του σηκωνόντουσαν για να συναντήσουν την αντανάκλασή του στον καθρέφτη.

Τα μάτια του ποτέ δεν στεκόντουσαν στο είδωλό του παραπάνω απ' όσο έπρεπε - ίσα ίσα για να βεβαιωθεί πως ήταν σουλουπωμένος.

Τα χέρια του κινούνταν σβέλτα κι έφτιαχναν τα μαλλιά του, όσα είχαν απομείνει από αυτά. Το βλέμμα του σταθερό.  Η έκφρασή του, όπως πάντα, σοβαρή κι αυταρχική, κοσμούσε το αυλακωμένο του πρόσωπο - θαρρείς και κάθε χαρακιά στο πρόσωπό του είχε σημαδέψει και την ψυχή του, το μέσα του.   

Η σφραγίδα τού χρόνου τον είχε αλλάξει... Κάθε ψεγάδι τον αποστράγγιζε, συρρίκνωνε  την καλοσύνη και την ευγενή του φύση.  

Εξήντα δύο χρόνια ζωής μετρούσε, και το βάρος τους ήταν ανυπολόγιστο στις δικές του πλάτες - λες και κάθε έτος ζύγιζε το διπλάσιο γι' αυτόν.

Βαρύς και κουρασμένος απ' τα συμπαρομαρτούντα στο προσκήνιο της ζωής, είχε βγει σε πρόωρη σύνταξη και ζούσε αποτραβηγμένος λίγο πιο έξω απ' την πόλη, σε μια μικρή ξύλινη παράγκα. 


Ένας μικρός χώρος όλος κι όλος με τα απολύτως απαραίτητα. 

Μοναδική του συντροφιά: τα βιβλία του - ανεξίτηλη η αγάπη του γι' αυτά στον χρόνο, όπως και κάποιες ξύλινες φιγούρες, που τους έδινε ζωή μέσα από κομμάτια ξύλου που πήγαινε κι έκοβε περιστασιακά.


Κατευθύνθηκε έξω κι έκλεισε το ξυπνητήρι, που συνέχιζε στον επίμονο ρυθμό του.

Η ματιά του πήγε κι ακούμπησε στο ανοιχτό βιβλίο - ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι που είχε ξεχάσει ο εγγονός του, που τον είχε επισκεφτεί τις προάλλες, ξαποσταίνοντας στην πολύχρωμη εικονογράφηση. Ένα περήφανο ελατάκι, φορτωμένο στολίδια και με πολλά δώρα από κάτω του, του έκλεινε το μάτι.

Κάθισε στην πολυθρόνα και πήρε να το ξεφυλλίζει, χαμένος στις χριστουγεννιάτικες αφηγήσεις και τις ζωγραφιές που τις συνόδευαν.

"Μα τι ώρα να έχει πάει;" αργοσάλεψε η σκέψη στην άκρη τού μυαλού του, ενώ έκλειναν τα βλέφαρά του σε έναν βαθύ, γλυκό ύπνο.

Και μες στον ύπνο του το σπιτικό του άλλαξε, δεν φορούσε πια το ντύμα τής απλότητας. Το βλέμμα ζέσταιναν έντονα χρώματα από στολίδια που δέσποζαν στον χώρο, που τον άλλαζαν... κι από ένα μικρό φτωχικό τον μετέτρεπαν σε παλατάκι.

"Τι όμορφα που είναι" μουρμούριζε μέσα στον ύπνο του, κι ένα πλατύ χαμόγελο μεταμόρφωνε το πρόσωπό του, αφήνοντάς του γλυκάδα στα χείλη.

Ο Βασίλης έστριψε στο πλάι και μιαν άλλη εικόνα είχε ξεδιπλωθεί μπροστά του. Ήταν ο εγγονός του που τον επανέφερε στο τώρα λέγοντάς του "σειρά σου τώρα", καθισμένος στην άκρη του τραπεζιού, μπροστά από ένα επιτραπέζιο.

Το χέρι του μάζεψε το ζάρι, και το άφησε κάτω με την ένδειξη του τέσσερα. Άρπαξε το πιόνι του και το προχώρησε τέσσερα νταμάκια μπροστά, αφήνοντάς το πάνω στο πρόσωπο του νάνου.

Αίφνης, με το που άφησε το πιόνι του επάνω στον νάνο, ο νάνος ξεπήδησε απ' το ταμπλό και του άρπαξε το χέρι, τραβώντας τον μέσα στο παιχνίδι.

Ούτε ο ίδιος δεν ήξερε πόσα λεπτά βρισκόταν μέσα στο πηχτό σκοτάδι. Η μόνη του αίσθηση ήταν αυτή του γλιστρήματος,  σαν αυτή της τσουλήθρας, κι η πίεση που ασκούσε το χέρι του νάνου στο δικό του, έτσι όπως τον κρατούσε σφιχτά κοντά του.

Ένα σύμφυρμα ζοφερών σκέψεων κι ερωτηματικών τυραννούσε το μυαλό του μέσα σ' αυτή τη νεφελώδη αβεβαιότητα, που ξαφνικά ξετυλίχτηκε μπροστά του. Αλλά, γρήγορα η προσοχή του εστίασε στο λευκό που ολοένα και μεγάλωνε, καθώς το πλησίαζε, ώσπου προσγειώθηκε μαζί με τον νάνο πάνω σε μία σωρό από λευκούς φακέλους, ή διπλωμένα χαρτιά.

Η ταραχή κι η απορία του πήραν να μεγαλώνουν, όταν τα μάτια του αντίκρισαν γύρω του ταράνδους, νάνους και διάφορα ξωτικά που τρέχανε αλαφιασμένα δώθε κείθε, είτε διαβάζοντας απ' τη χάρτινη στοίβα είτε απιθώνοντας κουτιά, σε ποικίλα μεγέθη, μέσα σ' ένα ευμέγεθες έλκηθρο, κι ακούγοντας μια παράξενη, διαπεραστική φωνή να διαμαρτύρεται εντόνως και με μια ανάσα "Άγιε Βασίλη, πάλι μας την έσκασες και μας άφησες να κάνουμε όλη την δουλειά", δίνοντάς του την κόκκινη στολή του.

Ο Βασίλης πετάχτηκε όρθιος.

"Τι όνειρο κι αυτό" μουρμούρισε σαστισμένος.

Αλλά, ο σπόρος τής αφύπνισης είχε μπει μέσα του, ο κρουνός είχε ανοίξει.

Γιατί μέσα μας όλοι κρύβουμε έναν εν δυνάμει Άγιο Βασίλη. 



Και κάτι δικό μου στην παρεούλα μας, εντός κλίματος, 
συνοδευόμενο με τις θερμότερες ευχές μου για τις γιορτινές μέρες. Υγεία, χαρά κι αγάπη για εσάς και τους δικούς σας ανθρώπους. 
Να περάσετε υπέροχα!!

42 σχόλια:

  1. Ax, τριδυμάκι μου, εδώ και ώρα προσπαθώ να σουλουπώσω την επόμενη ανάρτησή μου και βλέποντας δική σου νέα ανάρτηση στο blog roll, ήρθα καλπάζοντας σαν ελαφίνα! (Για τη χάρη της μιλάω και όχι για κανένα άλλο χαρακτηριστικό της!)
    :-p
    Λοιπόν, μικρό και τρελούτσικο διαμαντάκι μου, χάθηκα στην κάθε σου λέξη! Στην κάθε εικόνα! Αυτό ήταν ένα απίθανο παραμύθι που μου άρεσε πολύ-πολύ! Και ζωντανό και διδακτικό και υπέροχο σαν τη δημιουργό του!
    Εκεί στη σκηνή, που μου ξύπνησαν μνήμες... jumanji, σκεφτόμουν, τί καλά που θα 'ταν να υπήρχε ένα παιχνίδι που θα σε πήγαινε σε όποιον ήθελες! (Καπαρώνω τον Johnny Depp κ' τον Ville Valo από τώρα!)
    ;-)
    Τί λέγαμε? Α, ναι!
    Πολύ μου άρεσε η ιστορία σου, μικρό ζαχαρωτό μου!
    Να είσαι καλά, να περάσεις υπέροχα, να δώσεις και να πάρεις πολλά κιλά αγάπης!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ ατελείωτα, τριδυμάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το jumanji ξεπήδησε στο μυαλό μου κι επηρεάστηκα. Είσαι στο μυαλό μου, τριδυμάρα μου. Άσε που είσαι και ποοοοολύ μπροστά. Αυτό το "θα σε πήγαινε σε όποιον ήθελες" πολύ προχώ, ρε παιδί μου. (Σαν τριδυμάκια που είμαστε να ελπίζω -κάποια στιγμή- σε πάσα Depp και Valo??? *βλεφαροπετάρισμα*)

      Είσαι γλύκα, ελαφίνα μου!!!!!!!!!!! *φιλάκια κι αγκαλίτσες*

      Διαγραφή
    2. Κοίτα... εγώ θα την προτείνω την πάσα, αλλά πολύ φοβάμαι πως θα "κολλήσουν" άσκημα μαζί μου και θα έχουμε πρόβλημα!
      ==Αντί για ντομάτες, δεχόμεθα και ιπτάμενα μελομακάρονα! Σοκολατένια κατά προτίμηση!==
      Καλές γιορτές, αμαζονίτσα μου!
      ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

      Διαγραφή
    3. Χαχαχα!!! Άντε, επειδή είσαι εσύ, θα κάνω ότι δεν καταλαβαίνω και θα κάνω τα στραβά μάτια. :P

      Διαγραφή
  2. Είσαι φοβερή!! Μου είχες λείψει τοοοοόσο πολύ!! ❤❤
    Την αγάπη μου και τα φιλιά μου μουσικοσυμπεθερούλα μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Awww!! ^_^

      Σ' ευχαριστώωωω πολύ πολύ, χρυσοσκονάτη μου!!!!!!! :))

      Διαγραφή
    2. Πέρασα να σου ευχηθώ καλή χρονιααααά!!
      Όσα επιθυμείς με υγεία!!
      Μάκια πολλά!!

      Διαγραφή
    3. Ζαχαρένια και μελωδική χρονιά, μουσικοσυμπεθεράκι μου. :*

      Διαγραφή
  3. ❤Θα ξανάρθω Ζήκο, ως τότε όμως σου έχω ένα δώρο:❤
    http://pistos-petra.blogspot.gr/2014/12/blog-post_21.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ "αχ" ή εσύ που γράφεις "παπάδες" για Βασίληδες; Χαχα! Και συγκινήθηκα και παρασύρθηκα και με έκανες να ψάχνω...την στολή μου! Τι αγα-πόνι είσαι εσύ παιδάκι μου! Πάρε κι ένα γλυκό φιλάκι, με γεύση...σοκολατένιου μελομακάρονου! (επιτέλους, ήρθε η εποχή μας!!) :))) ❤

      Διαγραφή
    2. Εσύ τι είσαι, παιζάκι μου... που όταν δεν με λιώνεις στα γέλια, με λιώνεις απ' την γλύκα. Πρόσεχε όπως βγαίνεις μην τυχόν και με πατήσεις έτσι όπως έχω ξεχυθεί στα πατώματα, ε; χαχα

      Πολύ πολύ χαίρομαι που τα κατάφερα όλα αυτά. Και πολύ πολύ σ' ευχαριστώ!! Κι έλα να σου δώσω ένα πολύ πολύ γλυκό φιλάκι και μια πολύ πολύ σφιχτή αγκαλίτσα. Όλα στο "πολύ πολύ" για το κουμπαρόνι μου!!!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Λυσιππάκι μου
    Πολύ την αγαπησα την ιστορία σου χωρίς να υπερθεματίζω
    έχεις έναν δικό σου μοναδικό τρόπο να περιγράφεις
    Καλές γιορτές καρδούλα μου και να σε βλέπουμε πιο τακτικά

    φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Ελένη μου, με σκλαβώνουν τα γλυκά σου λόγια. Σ' ευχαριστώ εκ βαθέων, για όλα, και χαίρομαι πολύ που κατάφερα να σ' αγγίξω με την ιστοριούλα μου.

      Δεν ξέρω αν θα είμαι παρούσα σαν οικοδέσποινα, καθώς ίντερνετ ακόμη γιοκ, αλλά θα προσπαθήσω να βρω τρόπο να έρχομαι στα δικά σας λημεράκια, για να κρατάμε επαφή.

      Σε φιλώ πολύ!! :))

      Διαγραφή
  5. Είσαι ένα μικρό ταλεντάκι που έγραψες ένα διαμαντάκι, γιορτινό παραμυθάκι, που αφού σου σκάσω ένα φιλάκι θα πάω να το διαβάσω ξανά.
    Να πω welcome back ή τσου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή η απάντηση-ποίημα είναι όλα τα λεφτά!! :D
      Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ, ματάκια μου.

      Τσου. :((

      Διαγραφή
  6. Ωραίο, ωραίο, πολύ ωραίο!!!!
    Λυσσιπάκι, επιστρέφεις ή θα περιμένουμε κι άλλο;
    Φιλιά πολλά, καλές γιορτές να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :) Σ' ευχαριστώ πολύ, Γιωτάκι γλυκό. ^^

      Επίσημη λύση δεν έχω ακόμα στο πρόβλημά μου, δυστυχώς. Το πιθανότερο είναι πότε να σκάω μύτη και πότε να χάνομαι - αναλόγως αν θα βρίσκω τρόπο να μπαίνω.

      Τα φιλιά μου, κορίτσι μου!!

      Διαγραφή
  7. Πολύ ωραία η ιστορία σου Λυσίππη μου!!! Κι απόλυτα στο πνεύμα των γιορτων!!
    Γεμάτο εικόνες!! Νομίζω θα μπορούσε να χει και συνέχειες!!! :)))
    Εύχομαι να περάσεις ευχάριστα τις γιορτινές μέρες!!Φιλάκια ολόγλυκα και καραμελένια!!
    Καλή βδομάδα να χεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το δικό μου φτωχό μυαλό μέχρις εκεί μπόρεσε να φτάσει, παρακάτω δεν, έχει μουλαρώσει. χαχαχα

      -Σ' ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχόλιο, αμοράκι μου. Κατεβαίνω παρακάτω για τις χριστουγεννιατικοευχούλες.

      Διαγραφή
  8. Πάρα πολύ όμορφη η ιστορία σου Λυσίππη μου!
    Και ναι, όλοι κρύβουμε μέσα μας έναν εν δυνάμει Άγιο Βασίλη!
    Καλές γιορτές να περάσεις γεμάτες χαρά!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ´σαι καλά, Μαρία μου. Χρόνια πολλά, πασπαλισμένα με την γλύκα των ημερών. Να περάσεις καλά. :))

      Διαγραφή
  9. Τι όμορφο κείμενο....θυμήθηκα διάφορα διαβάζοντας το.....μα στο τέλος έμεινα με την ελπίδα για κάτι καλύτερο!!!!
    Καλά Χριστούγεννα ;)))

    υ.γ. τέλεια η φώτο με την τούρτα....χαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ´ ευχαριστώ πολύ, Ωραιοζήλη μου. Ας είναι καλά αυτά τα Χριστούγεννα για όλους μας και μ´ ελπίδα, λοιπόν - γιατί πόσο σημαντική και κινητήρια δύναμη προσφέρει μια λεξούλα έξι γραμμάτων. Καλές γιορτές, κοπέλα μου. ^^

      Διαγραφή
  10. Αχχχχ. Ποσο ομορφο παραμυθακι γλυκο μου κοριτσι... παρασυρθηκα ακαι γω μαζι στον μαγικο κοσμο του παραμυθιου σου... καλες γιορτες κοπελαρα μου! Μακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :))) Σ´ ευχαριστώ πολύ πολύ, γλυκιά μου. Χαρούμενες και ζεστές γιορτές να έχεις με τους αγαπημένους σου.

      Διαγραφή
  11. Ιστορίες μέσα στο κλίμα των ημερών!!!
    Ότι καλύτερο μπορεί κανείς να διαβάσει.
    Φιλιά πολλά συνοδευόμενα με πάμπολλες ευχές
    για Χρόνια πολλά, Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το 2015.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ´σαι καλά, Φλώρα μου. Ανταποδίδω το ίδιο ζεστά -μέσα από την καρδιά μου- για ό,τι καλύτερο. Να περάσεις καλά, τα φιλιά μου!!

      Διαγραφή
  12. Τι υπέροχος και ταξιδιάρικος ο λόγος σου βρε καρδούλα μου,ήταν ότι καλύτερο μου λαχε για να αποχαιρετήσω τούτη τη μέρα,γλυκά,παραμυθένια.Όμως επειδή δε σε χορταίνω και μου λειψες,θα ξανάρθω για να σε λιώσω στο διάβασμα (μπαρντόν θα σε διαβάσω ξανά και ξανά εννοώ,μη σκιάζεσαι).Σου εύχομαι καλά και ευτυχισμένα Χριστούγεννα,να περάσεις τέλεια μ'αυτούς που αγαπάς <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς το διευκρίνισες, γιατί αγχώθηκα. χαχα

      Λατρεμένο μπισκοτάκι, πάντα με σκλαβώνεις. Σ´ ευχαριστώ από καρδιάς, για όλα, και σου εύχομαι ό,τι καλύτερο για σένα και την όμορφη οικογένειά σου. Να περάσετε ζούπερ καλά. Πάμπολλα φιλιά, ματάκια μου!!

      Διαγραφή
  13. Καλά Χριστούγεννα να χεις Λυσιππάκι μου!! Χρόνια πολλά με υγεία και χαμόγελα ολόγλυκα σαν από καραμέλα!! Να σαι καλά και να περάσεις πολύ όμορφα με οικογένει ακαι φίλους!! Φιλάκια αγάπης μικρό μου!!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουφ! Επιτέλους, κατέβηκα - σχώρνα με για την αναμονή. :P

      Τα καραμελένια χαμόγελα ξεκίνησαν διαβάζοντας τα ολόγλυκα λογάκια σου. Αχ, αμοράκι μου εσύ. Χρόνια πολλά και καλά Χριστούγεννα για σένα και τους αγαπημένους σου, γλυκό μου πλάσμα. Να περάσετε κάτι παραπάνω από υπέροχα. Φιλιά σβουριχτά!! <3

      Διαγραφή
  14. Χρόνια πολλά Λυσίππη μου!! Καλή χρονιά σου εύχομαι κοπέλα μου!! Να είναι το 2015 μια χρονιά γεμάτη αγάπη, τύχη, εμπνεύσεις και δημιουργικότητα!!
    Εύχομαι να υποδεχτείς το νέο έτος με χαμόγελα κι αγκαλιές!! Φιλάκια γλυκά και καραμελένια!! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκό μου Μαριλενάκι, σ´ ευχαριστώ τόσο πολύ για τις υπέροχες ευχές σου. Και παρότι σου ευχηθηκα στο blog σου, σου στέλνω ακόμη μια φορά τις θερμότερες ευχές μου για μια τυχερή, δυνατή, ουσιαστική χρονιά - με όμορφους ανθρώπους γύρω σου. Τα φιλιά μου, κοπελούδα μου όμορφη.

      Διαγραφή
  15. Λυσίππη μου παρασύρθηκα κι εγώ στη τσουλήθρα της ιστορίας σου και γλίστρησα στις εικόνες και στα νοήματά της. Σου στέλνω τις εγκάρδιες ευχές μου για τη νέα χρονιά και άπειρα ζαχαρωτά φιλιά! Να είσαι καλά Λυσιππάκι μου!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου!! Σ´ ευχαριστώ εκ βαθέων για τον καλό σου λόγο και τις ευχές σου. Αντεύχομαι γλυκά για έναν υπέροχο, γενναιόδωρο και δυνατό χρόνο, με καθετί καλό για σένα και την ποκογένειά σου. Και με πολλή αγάπη - γιατί αυτή κάνει την διαφορά και κάνει τον χρόνο να "ξοδεύεται" όμορφα. Σε φιλώ πολύ!!! :))

      Διαγραφή
  16. Lyssipaki μου γλυκό, πόσο μου έλειψε αυτή η εξαιρετική γραφή σου!
    Με ταξίδεψες τόσο όμορφα ανάμεσα σε εικόνες και υπέροχα συναισθήματα!
    Ελπίζω να τα λέμε συχνότερα φέτος...
    Πολλές Ευχές για ένα υγιές, χαρούμενο, φωτεινό και ελπιδοφόρο νέο έτος!
    Σου στέλνω 2015 ζαχαρένια φιλιά με ζεστή αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινάκι μου, πάντα με τον καλό λόγο, και πάντα σκορπάς γλύκα και χαμόγελα. Τέτοιο ακριβώς '15 να ´χεις. Σ´ ευχαριστώ πάρα πολύ για όλα. Και συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση.

      Διαγραφή
  17. ωω πόσο όμορφη ιστοριούλα.
    ομολογώ πως παρασύρθηκα και εγώ.
    Καλή Χρονιά με υγεία και πολλά χαόγελα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ, κοπέλα μου γλυκιά. Κι εσύ να έχεις μια ζούπερ χρονιά και να σου δώσει ό,τι έχεις ανάγκη και στερήθηκες. Με συγχωρείς για την αργοπορημένη απάντηση.

      Διαγραφή
  18. Λυσιππάκι μου γλυκό καλά είσαι;;
    Οποτε μπορείς δες το mail σου!!
    Μάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή